Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مونسان چهارشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کاشمر با حضور مدیران واحدهای تولیدی، معین‌های اقتصادی و کارآفرینان افزود: تا پایان آبان ‎ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه صنعت ۵۰ درصد، در بخش کشاورزی حدود ۳۶ درصد، در بخش خدمات و گردشگری ۲۹.۵ درصد رشد منابع و در بخش ازدواج ۸۷ درصد و صادرات بیش از ۳۰۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات داشته‎ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با بررسی‎های صورت گرفته بیش از ۲۶ مانع بزرگ برای توسعه اقتصادی در استان خراسان رضوی شناسایی و منعکس شده است و گرچه تولید کنندگان در صف مقدم و در تیررس تمام مشکلات هستند اما همه مسوولان استان پیگیر رفع مشکلات و موانع هستند.

وی گفت: با تلاش‎های صورت گرفته رشد اقتصادی استان مثبت شده و واحدهای صنعتی براساس میزان مصرف برق و گاز صنعتی رشد بیش از ۱۰ درصدی داشته‌اند و این نشان می‎دهد واحدها فعال می‎شوند.

مونسان ضعیف بودن سرعت عمل را ناشی از منابع انسانی در بانک‌ها عنوان کرد و افزود: در زمینه وام ازدواج ۹۰ هزار پرونده، در مسکن روستایی ۱۰ هزار پرونده، در حوزه خدمات و تسهیلات خرد بالغ بر ۶ هزار پرونده وارد بانک‌ها شده که این حجم ورودی پرونده به بانک‌ها و مشکل نیروی انسانی موجب تأخیر در رسیدگی و بررسی پرونده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات معوق در خراسان رضوی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است اظهار داشت: کل منابع استان ۹۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است.

وی گفت: ۱۵ درصد منابع بانکی به‌عنوان ذخیره قانونی و احتیاطی بانک مرکزی است که اجازه مصرف آن از سوی بانک‌ها وجود ندارد و از مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع آزاد بانک‌ها تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع باقی مانده و این در حالی است که حجم تفاهم‌نامه‌هایی که در استان به امضا رسیده ۲۷۰ هزار میلیارد تومان است که مقرر شده ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانکی تأمین گردد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود: منابع بانکی پایه ایجاد اشتغال و رونق  است و ۹۱ درصد منابع پایه اشتغال و رونق باید از طریق بانک‌ها و ۹ درصد باقی‌مانده توسط بازار سرمایه و دولت تأمین شود.

فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: معین‎های اقتصادی و واحدهای تولیدی مجاهدان اقتصادی هستند که در شرایط سخت جامعه و منطقه در عرصه‎های مختلف تولید تلاش بسیار می‎کنند.

مسلم ساقی افزود: در حال حاضر پنج معین اقتصادی در شهرستان کاشمر فعال هستند که یک معین در بخش کوهسرخ و چهار معین دیگر در شهر کاشمر است و گرچه جزو آخرین شهرستان‌هایی بودیم که تفاهمنامه‎های معین‎های اقتصادی به امضا رسید اما در این زمینه عملکرد بسیار خوب و قابل قبول داریم.

وی با بیان اینکه معین‎های اقتصادی از نظر مستندسازی اقداماتی که انجام می‎دهند ضعف دارند اظهار داشت: گرچه اقدامات بسیار توسط معین های اقتصادی صورت گرفته اما مسوولان استانی از آنها بی‎اطلاع هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه هر بانوی توانمند می‎تواند به عنوان یک معین اقتصادی روستایی عهده‎دار وظایفی باشد در همین خصوص تعدادی از بانوان توانمند کارآفرین شهرستان را به استان معرفی و به زودی تفاهم‎نامه‎ آنها به امضا خواهد رسید که همانند معین‎های اقتصادی می‎توانند به عنوان متولی معین اقتصادی در حوزه روستایی انجام وظیفه کنند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان خراسان رضوی برق خراسان رضوی رشد اقتصادی گاز قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۵۱ درصد به ۲۳.۵ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است