Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران هرمزگان که در شهرستان جاسک برگزار شد، اظهار داشت: همه ملت ایران، ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی و دولت در کنار سیل زدگان و در حال کمک به آنها هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی به موقع پای کار آمده و اقدامات اولیه را انجام دادند و امیدواریم با تداوم این اقدامات و کمک ها، شرایط در این منطقه بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسان و همچنین نیروهای سپاه و بسیج و ارتش به طور شبانه روزی در این منطقه در حال تلاش برای ارائه خدمات به مردم هستند تا شاهد بهبود شرایط در مناطق سیل زده باشیم.

وی ابراز داشت: متاسفانه بر اثر وقوع سیل خسارت‌های قابل توجهی به جاده ها، تاسیسات آب و برق و تلفن، خانه ها و لوازم منزل مردم، زمین های کشاورزی، قایق ها و وسایل صیادی، مدارس و دیگر بخش ها در روستاهای سیل زده شرق هرمزگان از جمله در شهرستان جاسک وارد شده است.

همتی تاکید کرد: باید به سرعت برآورد دقیق از میزان خسارت ها انجام شود تا گزارش آن به وزارت کشور و دولت ارائه و اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت ها تخصیص یابد.

وی در این نشست یکی از مهمترین راهکارها جهت کنترل و مهار سیلاب در این منطقه را احداث چندین سد عنوان کرد و گفت: طرح هایی برای احداث تعدادی سد در این منطقه وجود دارد که باید هر چه سریعتر نسبت به ساختن این سدها بر روی رودخانه های بزرگ این منطقه اقدام شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: با احداث سد می توان علاوه برمهار و کنترل آب در زمان وقوع سیلاب، از آب ذخیره شده در این سدها برای کشاورزی و شرب نیز استفاده شود.

لزوم تسهیل در صدور مدارک مورد نیاز مردم در مناطق سیل زده

استاندار هرمزگان در نشست دیگری با رییس کل دادگستری هرمزگان نیز با طرح  مشکلات اسنادی مردم در سیل اخیر خواستار تسهیل در صدور مدارک مورد نیاز شد.

همتی بیان داشت: در این سیل بسیاری از مردم اسناد و حتی مدارک شناسایی خود را از دست داده اند که باید در جهت تسهیل در صدور مدارک همکاری لازم انجام شود.

علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این نشست از مردم خواست با مراجعه به دادگستری شهرستان جاسک نسبت به صدور گواهی موقت و رفع مشکل اسنادی در اسرع وقت اقدام کنند.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک وارد شده است.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها خسارت سیل استانداری هرمزگان مدیریت بحران جاسک پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل استانداری هرمزگان مدیریت بحران جاسک خسارت سیل استانداری هرمزگان مدیریت بحران جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو