Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@19:24:17 GMT

رهایی از قصاص برای جنایت دوم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۰۸۵

رهایی از قصاص برای جنایت دوم

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پسر جوان که ۱۳ سال قبل در دوئل خونین پارک دست به قتل زده بود، با آزادی از زندان باز قاتل شد و دوباره توانست از قصاص رهایی یابد.

قتل در پارک
رسیدگی به این پرونده از ششم اسفند سال ۹۷ به دنبال وقوع درگیری خونین در پارک جوانمردان شهر ری آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد درگیری چند پسر جوان در پارک به خون ریزی کشیده و امید ۲۷ ساله با ضربه چاقو به سینه اش کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جسد امید با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به تحقیق پرداخت.

ردیابی قاتل فراری
در بررسی‌ها روشن شد عامل جنایت امیر نام دارد که به محل نامعلومی گریخته است. ردیابی امیرآغاز شد و وی دو ماه بعد در حالی که به خانه خواهرش رفته بود ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شده بود که امیر توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و از قصاص رهایی یابد.

در دادگاه
وی دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

امیر در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من در مغازه صافکاری کار می‌کردم و قبلا چند بار با امیددرگیر شده بودم. او بچه محل مان بود که آخرین بار با من تماس گرفت و از من خواست برای تسویه حساب به پارک بروم.

وی ادامه داد: وقتی به آن جا رفتم امید و دوستانش مشروب خورده و مست بودند. امید به محض رو‌به‌رو شدن با من به سمتم حمله کرد و با چاقو به دستم زد. دوستان امید هم به سمتم آمدند و من برای دفاع از خودم دو ضربه چاقو به او زدم. وقتی امید روی زمین افتاد از ترس فرار کردم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من واقعا قصد کشتن امید را نداشتم و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم. او مست بود و حالت طبیعی نداشت که به سمتم حمله ور شد.

این متهم که آثار چاقو خوردگی روی صورت و گردنش نمایان بود، درباره جلب رضایت اولیای دم به قضات گفت: خانواده ام با فروختن خانه شان و با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان توانستند رضایت خانواده امید را جلب کنند. من هشت ماه است که در زندان هستم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند.

جنایت در ۱۸ سالگی
وی درباره پرونده قتل سابقش نیز توضیح داد: ۱۳ سال قبل وقتی هنوز ۱۸ سالم تمام نشده بود، دوستم را ناخواسته کشتم. من آن زمان در یک مغازه صافکاری در شهرری شاگرد بودم. من و شاگرد دیگر مغازه در حال شوخی با هم بودیم که پیچ‌گوشتی ناخواسته به سر شاگرد صافکاری فرو رفت و موجب مرگ او شد. من واقعاً با شاگرد مغازه خصومتی نداشتم و راضی به مرگش نبودم، به همین دلیل خانواده‌اش با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان از قصاص گذشتند و من به پنج سال زندان محکوم شدم. من یک سال را در زندان رجایی شهر سپری کردم و آزاد شدم.

این متهم روبه قضات گفت: من آن زمان به زندگی عادی برگشتم و فکرش را هم نمی‌کردم که یک بار دیگر دست به قتل بزنم. حالا فهمیده ام مرتکب اشتباه بزرگی شده ام و دیگر نمی‌خواهم دعوا کنم. من قبل از درگیری با دختری نامزد کرده بودم. در مدتی که در زندان هستم نامزدم برای آزادی ام به انتظار نشسته است. می‌خواهم با آزادی از زندان ازدواج کنم و زندگی‌ام را سر و سامان دهم. من قول می‌دهم دیگر دعوا نکنم.

در پایان جلسه، قضات دادگاه وارد شور شدند تا برای وی حکم صادر کنند. امیر طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حوادث قتل قتل در پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی از اعدام به واسطه حضور خادم‌یاران رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری معرفی و برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با حضور صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شد.

براتلو با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های کانون خدمت رضوی ترویج فرهنگ رضوی است، گفت: از بین چهارده معصوم یک معصوم نصیب خاک ایران شده است که امام رضا (ع) هستند. امام رضا (ع) عالم آل محمد است و مردم ما مشتاق این امام بوده و هرکجا کارشان گره بخورد خودشان را به امام رضا می‌رسانند. مردم با همه گرفتاری‌های که دارند خودشان را به امام رضا (ع) می‌رسانند.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در جشن‌های دهه کرامت گفت: از مردم می‌خواهیم در اداره، خانه، مدرسه، محل کار، دانشگاه صلوات خاصه امام رضا (ع) را پخش کنند و در باشکوه شدن فضای رضوی کمک کنند. مردم می‌توانند با نصب پرچم، توزیع شربت و شیرینی مشارکت کنند جشن‌های مردم باید باشکوه برگزار شود و همه مردم در جشن‌ها ورود پیدا کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با اشاره به اینکه خادم یاران برنامه و جشن‌های خودشان را خواهند داشت، افزود: خادم یاران در گذشته سال‌ها در نوبت می‌مانند اما رهبری در حکم تولیت اجازه تأسیس دفتری در استان‌ها را دادند. بر همین اساس اکنون سی هزار خادمیار در کانون‌های خدمت رضوی فعالیت دارند که ۱۷ هزار نفر آنها فعال هستند در حالی که این خادم یاران یک ریال دریافتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ فعالیت تخصصی از سوی کانون خدمت رضوی انجام می‌شود، افزود: در فعالیت‌های خدمت رضوی باید خیرین هم ورود کنند. زایر اولی‌ها را ما با مشارکت خیرین به مشهد می‌بریم. زایر اولی‌ها کسانی هستند که بالای شصت سال داشته و تاکنون به مشهد نرفته‌اند. ما در خادم یاران تعدادی پزشک داریم که به صورت رایگان قشر محروم مستضعف را درمان می‌کند.

براتلو به ادامه برنامه‌های خادم یاران پرداخت و گفت: مسائل فرهنگی و کتابخوانی، توزیع بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان که بیش از ۵۰۰ زندانی با مشارکت خیرین در استان تهران آزاد شده است، از جمله دیگر اقدامات خادم یاران بوده است. در این مورد فردی بود که به اعدام محکوم شده بود و خانواده مقتول به هیچ وسیله‌ای حاضر به گذشت نبود که با حضور خادم یاران در منزلشان و برکت نام حضرت رضا (ع) فرد از اعدام رهایی پیدا کرد و خانواده مقتول به خاطر امام رضا از قصاص گذشت کردند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با تاکید بر اینکه اگر مردم با ترویج فرهنگ رضوی آشنا شوند به داد همدیگر می‌رسند، اظهار داشت: ما باید امام رضا (ع) را به مردم معرفی کنیم. ما تا وقتی امام رضا (ع) را داریم نباید ناامید باشیم. در اربعین سال گذشته ما حضور پررنگی داشتیم.موکب‌های متعددی را برپا کردیم که همگی با مشارکت مردم بوده است.

وی ضمن امیدواری همراهی دستگاه‌های مختلف در دهه کرامت گفت: جشن‌های ولادت حضرت معصومه (س) در همه شهرستانها برگزار می‌شود. جشن بزرگ ولادت حضرت رضا (ع) در تهران به صورت میدانی و در همه شهرستانها صورت خواهد گرفت. همچنین اهتزاز پرچم متبرک حضرت رضا (ع) در همه استان‌ها و در تهران در تپه‌های عباس آباد تهران از دیگر اقدامات کانون‌های خدمت رضوی در دهه کرامت است.

براتلو با اشاره به حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب گفت: در نمایشگاه کتاب حضور فعال خواهیم داشت. در پویشی که در این نمایشگاه رقم خواهد خورد ۸۸۸۸ کتاب نذری را افراد به روستاهای محروم تقدیم می‌کنند.حضور در نماز جمعه، شب شعر و چهارشنبه‌های امام رضایی به صورت پرشور از جمله دیگر برنامه‌های خادم یاران خدمت رضوی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اشتغال امر مهمی در جامعه امروز محسوب می‌شود گفت: با وام‌هایی که در اختیار خانواده‌های محروم قرار می‌دهیم، تولید انجام شده و تولیدات آنها در بازارچه‌های عرصه محصولات در مناطق مختلف به فروش خواهد رسید.

کد خبر 6100266 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • از جنایت «تاسوکی» تا امید در میان خرابه‌های «بم»
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • رهایی از اعدام به واسطه حضور خادم‌یاران رضوی
  • خواست پدرزن برای قصاص دامادش
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • نمایشگاه ابراهیم حقیقی به اعتماد رسید/ رهایی شورانگیز خط‌ فارسی
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...