Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف « دولة القانون » درباره تظاهرات میلیونی مردم عراق که قرار است ۲۴ ژانویه جاری با هدف اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور برگزار شود، گفت که این حرکت به جهانیان، خواست ملت عراق در آزادی، استقلال حقیقی و رد هرگونه قیمومیت خارجی را که از گذشته تاکنون بوده و هنوز کابوسی است که سینه‌های عراقی‌ها را می فشرد، نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل - وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین نیوز» منتشر شد، گفت: این تظاهرات میلیونی به جهانیان، بهترین چهره از ملت عراق را که امروز برای پایان دادن به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورشان متحد شده‌اند را نشان می‌دهد.

النصیف گفت که مردم عراق به دنبال باز‌ پس گرفتن حاکمیت خود به شکل حقیقی پس از رنج‌های طولانی حاصل تروریسمی که ساخته و پرداخته دولت‌های متوالی آمریکاست، هستند. دولت‌هایی که بذر سازمانهای جنایتکار را در شهرهای عراقی کاشتند و با پول و اسلحه از آنها حمایت کردند.

این نماینده عراقی افزود: اما به لطف فداکاری‌های مبارزان قهرمان ما و فرماندهان شجاعی مانند « ابومهدی المهندس » که حتی با شهادتش رسالت خود در متحد کردن جوانان عراقی و جمع کردن آنها زیر یک پرچم واحد را انجام داد، سرنوشت تمامی این اقدامات آمریکا به شکست منتهی شد.

وی تصریح کرد: اراده و خواست مردم عراق بزرگتر و قوی‌تر از ناوگان اشغالگران و مزدوران آمریکایی است که شرافت و وجدان و اخلاقی ندارند. همه به ما برای قهرمانی‌هایی که در گذشته نزدیک در میدان‌های نبرد از خود نشان دادیم، تبریک می‌گویند. به زودی نیز در تظاهرات‌ میلیونی و گسترده خود، قهرمانی‌های خود را به رخ خواهیم کشید.

پارلمان عراق پس از جنایت آمریکا در ترور شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.

« مقتدی الصدر » رهبر جریان الصدر عراق دیروز (سه‌شنبه - ۱۴ ژانویه)، مردم کشورش را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند و با بیان اینکه آمریکا، آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید».

« هادی العامری » رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولة القانون ابومهدی المهندس حشد الشعبی مقتدی الصدر عراق هادی العامری عراق هادی العامری حشد الشعبی مقتدی الصدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است