Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابش با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تخریب شده است، گفت: ۲ هزار واحد مسکونی شهری نیز به علت سیل تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علیرضا تابش شب گذشته (چهارشنبه 25 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق آسیب دیده از سیل اخیر در کشور پرداخت و با اشاره به اینکه براساس برآورد‌ها تاکنون حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تخریب شده است، گفت: ۲ هزار واحد مسکونی شهری نیز به علت سیل تخریب شده است و ۱۲ هزار واحد نیز به تعمیر نیاز دارد البته برخی روستا‌ها به دلیل در دسترس نبودن میزان خسارت به آنها، مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای ۱۹ هزار واحد نیز تسهیلات معیشتی و برای ۱۶ هزار واحد نیز تسهیلات گذر از اسکان موقت به اسکان دائم در نظر گرفته ایم، گفت: ۱۰ هزار واحد دامی نیز در نظر گرفته ایم که جمع بندی این خسارات یکشنبه تحویل دولت داده می‌شود.

 

وی با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده با سایر نهادها و دستگاه ها برای کمک رسانی به سیل زدگان گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستگاه‌ها خواسته است تا براساس مصوبه دولت از اعتبارات خود هزینه کنند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بر این اساس برای حوزه راه ۶ میلیارد تومان، برای آبرسانی با تانکر یک میلیارد تومان، آب روستایی یک میلیارد تومان، بخش برق یک میلیارد تومان، برای خدمات کشاورزی ۵۰۰ میلیون تومان، برای اعتبارات هزینه‌ای جهاد کشاورزی ۵ میلیارد تومان، برای مدیریت بحران یک میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای حوزه دامپزشکی به حساب دستگاه‌های مربوطه واریز کرده ایم.

 

تابش با اشاره به دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق سیل زده از سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: مشکلی در تأمین منابع نداریم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی رویداد ملی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی شهادت سردار سلیمانی خبرگزاری شبستان استان بوشهر کمک به سیل زدگان مناطق سیل زده علیرضا تابش خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد