Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری با اشاره به اینکه وزارت علوم در انتخاب روسای دانشگاه‌ها از افراد تنش‌زا پرهیز کرده است، گفت: دانشگاه محیط آکادمیک و آموزشی است و باید نقد و نظر باشد؛ اما نباید محیط سیاسی پرآشوب و نزاع باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عبدالرضا باقری» شامگاه (25 دی) در جمع روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه های بیرجند با بیان اینکه طی سال‌های بعد از انقلاب زحمات زیادی برای آموزش عالی در کشور کشیده شده است، اظهارداشت: کاستی ها را آنقدر بزرگ نکنیم که تمام زحمات دانشگاهیان به هدر برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه امروز بیش از 700 عضو هیات علمی در مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی مشغول به تدریس هستند، افزود: اینها داشته های مهمی هستند که باید قدرشان را بدانیم و از آنها در مدیریت و پیشرفت استان استفاده شود.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در حوزه مقالات هم، مقالات دانشگاهیان ایران از جمله دانشگاه شریف و صنعتی اصفهان جزو پر استعدادهای دنیا است، گفت: اشکال در آموزش عالی زیاد است اما باید به داشته ها هم توجه داشته باشیم.

 

باقری با اشاره به سخنان یکی از اساتید که از روند خروج نخبگان از کشور گلایه داشت، افزود: تا 5 سال قبل دانشجویان دانشگاه شریف، از ایران می رفتند؛ اما الان رویکرد عوض شده و در ناحیه نوآوری شریف در حال حاضر 500 شرکت دانش بنیان و واحدهای فناوری فعال است که این شرکت ها توسط 3200 نفر از دانشجویان ارشد و دکترای دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال افزایش کمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی نیست و در همین راستا هیچ مرکز و موسسه دانشگاهی در 5 سال گذشته مجوز راه اندازی نگرفته است، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم از دانشجویان مدرک به دست دکترا حدود ۶ هزار عضو هیات علمی در دانشگاهها جذب کرده اما هنوز خیلی از دانشجویان مقطع دکترا بیکار هستند.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه یکی از راههای وزارت علوم برای کاهش مراکز آموزش عالی، سیاست های انقباضی است، اظهار داشت: در 4 تا 5 سال گذشته هیچ مرکز دانشگاهی در کشور راه اندازی نشده است.

 

تعطیلی 770 واحد دانشگاهی بی‌کیفیت در کشور

باقری با بیان اینکه همچنین در زمینه پذیرش دانشجوی دکترا و ارشد در بخش غیر دولتی، هم سیاست وزارتخانه انقباضی است، گفت: دانشگاه پیام نور در 5 سال گذشته هیچ مجوز رشته جدید نداشته است، همچنین در کشور در همین مدت 700 مرکز علمی کاربردی بی کیفیت و 70 دانشگاه غیر انتفاعی را تعطیل کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت علوم در قبال کاهش مراکز آموزش عالی غیر دولتی، تدریجی است، افزود: خیلی از مراکز دانشگاهی باید تجمیع شوند اما این سیاست ها را تدریجی دنبال می کنیم.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه وزارت علوم در انتخاب روسای دانشگاه‌ها از افراد تنش‌زا پرهیز کرده است، گفت: دانشگاه محیط آکادمیک و آموزشی است و باید نقد و نظر باشد؛ اما نباید محیط سیاسی پرآشوب و نزاع باشد، تا توسعه علمی در کشور شکل بگیرد.

 

باقری با بیان اینکه حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها در کشور به خصوص تهران پایین است، افزود: سال قبل مسئولان قانع شدند که حقوق اعضای هیات علمی تغییر کند اما شرایط کشور باعث شد تا این موضوع اجرایی نشود اما هنوز پیگیر هستیم که اجرا شود.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی رویداد ملی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی شهادت سردار سلیمانی خبرگزاری شبستان استان بوشهر سیاسی کاری ممنوع دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود