Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:23:53 GMT

مصرف نمک در زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۳۲۲

مصرف نمک در زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

محمدرضا صائینی گفت: مصرف نمک در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و میزان ابتلا به سرطان معده در این استان ۲ درصد بالاتر از کشور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به هفته پویش ملی سرطان در کشور گفت: از اول تا هفتم بهمن ماه به این عنوان نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدرضا صائینی هدف از این پویش را افزایش آگاهی مردم نسبت به سرطان خواند و گفت: سرطان قابل پیش بینی و قابل درمان با خود مراقبتی و امید است شعار این پویش ملی می باشد.

 

وی افزود: بحث امید داشتن و امید وار بودن خیلی مهم است و در مرحله اول انسان باید از درون خود امید داشته باشد و خودش به خودش کمک کند و اطرافیان و اطبا نیز  می توانند در این امید آفرینی نقش داشته باشند.

 

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه تغذیه و سبک زندگی در ایجاد سرطان و پیشگیری و درمان آن بسیار مهم است، اظهار کرد: افزایش مصرف فست فودها، غذاهای پر چرب، نمک و قند زیاد، مصرف دخانیات و کم تحرکی از عواملی است که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

 

صائینی تاکیدکرد: توصیه همه متخصصین بر مصرف متعادل مواد غذایی و دوری از پرخوری می باشد و طبق هرم غذایی ما باید از مواد غذایی مثل غلات و سبزیجات استفاده بیشتر واز روغن ها و چربی ها و قند ها کمتر استفاده کنیم وتوصیه ما این است که  میانگین ۵ وعده هر روز از میوه وسبزیجات استفاده شود و روزی نیم ساعت پیاده روی که در آن ضربان قلب تا ۱۵ درجه بالا رود پیشنهاد ما به مردم است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مصرف نمک در استان زنجان نسبت به نرم کشوری بالاتر است ومیزان ابتلا به سرطان معده در این استان ۲ درصد بالاتر از کشور است.

 

محمد رضا صائینی اضافه کرد: در بین زنان به ترتیب سرطان های پستان، روده بزرگ، پوست،معده،تیروئید  و در مردان به ترتیب سرطان های معده، پروستات، پوست، مثانه و ریه رتبه اول تا پنجم را دارند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی رویداد ملی فهما سردار سلیمانی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی مصرف نمک سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد

ایسنا/یزد نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
 
سرهنگ "مهدی زارع» رئیس پلیس راهور استان یزد از فوت دو نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در شهر یزد خبر داد.

وی گفت: این حادثه در ساعت ۲:۱۰ بامداد از بلوار شهید صدوقی شهر یزد گزارش شد که طی آن یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین واژگون شده و سپس به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان اظهار کرد: در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم "هم سن" راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

وی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس یزد، زارع در پایان با بیان این که علت فوت این دو نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان