Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:35:28 GMT

مراقب موج دوم آنفلوآنزا باشید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۴۹۳

مراقب موج دوم آنفلوآنزا باشید

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه گفت: موج نخست شیوع آنفلوآنزا در کشور و خراسان رضوی از نیمه دوم آبان‌ ماه شروع شد و در ابتدای دی ماه ابتلا به این بیماری فروکش کرد.
دکتر محمد جعفر صادقی بدون اشاره به آماری از مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه از بین یک هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در این دانشگاه، نتایج آزمایش ۷۸ نفر مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین راهکار پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزا دانست و ادامه داد: شستشوی مرتب دست‌ها، روبوسی نکردن و دست ندادن، استفاده از ماسک، استفاده از دستمال هنگام عطسه و دفع بهداشتی دستمال‌های آلوده نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا دارد.

وی گفت: آنفلوآنزا به سه تیب ای، بی و سی تقسیم می‌شود که آنفلوآنزای نوع ای مشترک بین انسان و طیور است و دو نوع دیگر فقط بین انسان‌ها شیوع دارد.
دکتر صادقی با بیان اینکه بیش از ۱۵ نوع ویروس و میکروب عفونت‌های تنفسی را موجب می‌شود افزود: آنفلوآنزا یکی از عفونت‌های تنفسی شایع است که مهمترین خصیصه ویروس این بیماری همه‌گیری آن است به طوری که ویروس آنفلوآنزا به تنهایی می‌تواند حدود ۱۵ درصد افراد جامعه را مبتلا کند اما سایر ویروس‌های بیماری‌های تنفسی در مجموع  ۲ درصد افراد جامعه را در بر می‌گیرند.
وی مهم‌ترین تفاوت علائم آنفلوآنزا با سایر عفونت‌های تنفسی را تب ناگهانی و زیاد دانست و اظهار داشت: در سرماخوردگی و شبه آنفلوآنزا تب به تدریج افزایش می‌یابد ولی در بیماری آنفلوآنزا تب بیمار به طور ناگهانی به ۳۹ درجه نیز می‌رسد.
وی دوره درمان آنفلوآنزا را  سه تا پنج روز و حداکثر یک هفته دانست و گفت: خطر مرگ و میر این بیماری، بیشتر افراد دارای بیماران زمینه‌ای مانند مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، پیوند کلیه، دیابت، کودکان و سالمندان را تهدید می‌کند.
بیماری آنفلوآنزا شناخته شده‌ترین عفونت حاد تنفسی به شمار می‌رود که بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد و به علت همه گیری زیاد، پیشگیری و کنترل آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.
طبق آمارهای وزارت بهداشت امسال ۱۱۴ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور جان باختند که همه آنها بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته‌اند.

۲۳۵۲۳۱ کد خبر 1342783

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مشهد آنفلوانزا بیماری عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید

در روز‌های اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم.

به گزارش تسنیم، به‌عنوان مثال یکی از این پیامک‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامک‌ها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف گردید و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیش‌تر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک‌های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند