Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح‌الله غریب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محصولات میوه خشک شامل بادام، گردو و پسته است که این استان ۱۷ درصد از محصولات باغی محصولات خشک را دارد در حالی که این میزان در سطح کشور تنها ۴ درصد است. 

به گفته وی، سطح زیر کشت بادام در این استان افزون بر ۳۸ درصد از مجموع ۴۴ هزار هکتار است در صورتی که میانگین کشوری آن ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره حضور ۴ تولیدکننده نمونه این استان در سی و چهارمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی کشور گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۸ فعالیت ستاد شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر براساس روال هر ساله همزمان با فصل زراعی در نیمه دوم امسال انجام شد.

غریب، کیفیت تولیدات بخش کشاورزی از معیارهای انتخاب کشاورزان نمونه کشوری اعلام و تاکید کرد:  تا قبل از سال ۹۰ بیشتر معیارها در محور میزان تولید بود، اما به دلیل اینکه با شرایط خشکسالی مواجه هستیم میزان بهره‌وری آب، تغییر الگوی کشت و تولید محصولات مقاوم در برابر خشکی و خشکسالی به عنوان شاخص‌های مهم در انتخاب تولید کننده نمونه کشاورزی شده است.

وی، استفاده از آخرین فناوری‌های علمی، استفاده از بهترین روش‌های آبیاری، تولید محصولات و با ‌کیفیت، تولید محصولات صادرات‌محور و ارزآور و زنجیره‌های تولید را از شاخص‌های مهم علمی در شاخص‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، تولیدکننده نمونه پرورش ماهیان قزل آلا رنگین کمان را یکی از 4 نمونه کشوری بخش کشاورزی امسال عنوان کرد و گفت: این تولیدکننده با مجوز تولید ۵۰ تن موفق به تولید ۴۰۰ تن ماهی شده است.

به گفته وی، بهره‌بردار نمونه دیگر استان نیز در پرورش ماهی در قفس سردابی را انجام می‌دهد که بعد از یک دوره تعطیلی، اکنون ۷۰۰ تن در سال تولید دارد و ۵۲ قفس نصب کرده که از این تعداد ۳۶ قفس کامل زیر کشت است و ۴۰ اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:مرتع‌دار نمونه کشوری استان نیز  که ۸۵۰ هکتار مرتع در اختیار دارد و از این میزان ۱۶۰ هکتار را به گونه‌های مرتعی علوفه‌ای اختصاص داده است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این تولیدکننده نمونه در ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی نشا، کلوس، موسیر و آنغوزه کشت کرده است و تا ۵ سال آینده کلوس از گونه‌های در حال انقراض خارج خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی و شیلات حدود ۶۶ هزار بهره‌بردار دارد. 

برچسب‌ها پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری کشاورزی پرورش ماهی چهارمحال وبختیاری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سفر استاندار به بخش ناغان شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید

حمل و بارگیری دو دستگاه پست برق طرح انتقال آب اراضی دهکهنه

برزگر ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی