Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:11:54 GMT

بیست و هشتمین اهدای عضو در زنجان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۸۵۵

بیست و هشتمین اهدای عضو در زنجان ثبت شد

 مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "مرجان محبی"  ۳۳ ساله ساکن شهر زنجان  به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی و در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی شهر زنجان بستری شده بود.

شهریار اماموردی افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

اماموردی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۶ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲۸ مورد به اهدای عضو، پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

این مسؤول ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

بیست و ششمین اهدای این استان ۹ دی امسال  با اهدای کبد و کلیه‌های یک بیمار مرگ مغزی به نام منیژه سلیمانی ۵۲ ساله به علت آنوریسیم مغزی، دچار مرگ مغزی و در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره بستری شده بود، به ثبت رسید.

اهدای بیست و هفتم نیز در این استان انجام گرفت که خانواده بیمارمرگ مغزی تمایلی برای اطلاع رسانی نداشتند.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

برچسب‌ها علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی اهدای عضو علوم پزشکی اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موفق به شناسایی تعداد سه هزار و ۸۳۶ بیمار خاص و صعب‌العلاج شده‌ایم.

دکتر الهام بهره‌مندافزود: این تعداد شامل سه هزار و ۲۷۵ بیمار مبتلا به دیابت، ۱۹۹ کاندید پیوند، ۱۵۹ بیمار نیازمند به دیالیز، ۱۳۸ بیمار مبتلا به ام اس، هشت بیمار مبتلا به نقص ایمنی اولیه، ۴۲ بیمار مبتلا به هموفیلی، ۱۳ بیمار مبتلا به تالاسمی، یک بیمار مبتلا به‌ای بی و یک بیمار مبتلا به اوتیسم هستند.

وی گفت: از جمله راه‌کار‌های پیشگیری از مبتلا شدن خود و یا خانواده به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌توان به مشاورهٔ ژنتیک و غربال‌گری قبل تولد در افراد پرخطر، اصلاح سبک زندگی در ابعاد تغذیه‌ای، رفتاری، استعمال نکردن دخانیات، الکل، ورزش و افزایش فعالیت‌های بدنی، متناسب کردن وزن، پرهیز از مصرف غذا‌های چرب و سرخ شده، افزایش مصرف سبزی‌جات و میوه، کاهش مصرف نمک، کاهش فشار‌های روانی و دوری از استرس و اضطراب است.

دیگر خبرها

  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت , گاز ,پالایش و پتروشیمی
  • بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو کلیپ
  • اهدای عضو در مشهد جان ۳ بیمار را نجات داد
  • بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند
  • بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی آغاز به کار کرد
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو