Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در حوزه اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، پست‌بانک این استان ۳۲۴ میلیارد ریال را در قالب ۴۲۹ طرح توسعه اشتغال از محل منابع صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار و سهام‌های حمایتی به متقاضیان پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهاب حیدری  افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی توسط پست‌بانک این استان با هدف رفع مشکلات مناطق محروم، ایجاد اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان و دانشگاهیان و همچنین توسعه خدمات در مناطق دورافتاده به مردم مناطق روستایی اعطا شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۸ باجه بانکی پست‌بانک در استان فعال است، ادامه داد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار پرداخت تسهیلات بدون سود و با بهره کم است که با توجه به اهمیت موضوع، و حمایت از تولیدکنندگان باید به‌صورت ویژه در لرستان به آن پرداخته شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در این راستا ۳۰ باجه جدید پست بانک در مناطق روستایی استان نصب و تاکنون ۲۳ دستگاه راه اندازی شده که از این تعداد، سهم شهرستان نورآباد ۱۰، دورود پنج، کوهدشت سه، بروجرد سه، پلدختر سه، خرم‌آباد ۲، الیگودرز ۲ و الشتر ۲ باجه است.

حیدری با اشاره به اینکه هرکدام از این باجه‌ها مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند، گفت: منابع این طرح از محل طرح تکاپو تامین‌شده که از ۳۰ باجه بانکی دریافت‌کننده این تسهیلات، تعداد ۲۳ طرح به‌صورت کامل انجام‌شده و به بهره‌برداری رسیده است.

او  افزود: این باجه‌ها با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم برای انجام امور بانکی ایجاد شده و تلاش می‌شود مابقی باجه‌ها نیز امسال راه اندازی شود.

او  با اشاره به فعالیت ۷۱ دستگاه خودپرداز پست بانک در نقاط شهری و روستایی لرستان اظهار داشت: از این تعداد ۴۳ دستگاه از طریق وزارت ارتباطات برای استان در نظر گرفته شده که با مکان‌یابی مناسب و دقیق به منظور تامین رفاه حال مردم و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری روستاییان به شهر‌ها جانمایی شده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه اداره کل ارتباطات استان لرستان به‌عنوان بستر و محور توسعه و کارآفرینی در عصر جدید مورد توجه است، افزود: این اداره کل به‌عنوان متولی این حوزه تلاش بسیاری در راستای بهبود زیرساخت‌های شهری و روستایی استان انجام داده که با توجه به فراهم شدن این شرایط، باید از این فرصت برای ارتقاء کسب‌وکار و توسعه اشتغال استفاده کرد.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پست بانک لرستان پرداخت تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان