Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با اشاره به سوابق آیت الله بروجردی در مسیر تقریب گفت: امیداوریم بتوانیم مسیری که بزرگان دین از جمله آیت الله بروجردی در زمینه تقریب دنبال کرده اند را ادامه دهیم.

وی افزود: آرزوی آیت الله بروجردی این بود که از فتنه انگیزی استکبار جهانی در دنیا برای تفرقه انداختن بین فرق اسلامی پیشگری شود؛ با فرستادن نماینده‌ای به مصر و حضور آیت الله قمی این اتفاق کلید خورد و شیعه توانست در کنار مذاهب دیگر حرف خود را مطرح کند و به عنوان یک مکتب دارای پیشینه تاریخی در صحنه دینی به منصه ظهور برسد و این یکی از خدمات بزرگ آیت الله بروجردی بود که برای مکتب تشیع انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم پیروان خوبی برای مکتب اهل بیت (علیهم السلام) باشیم و مسیری که آیت الله بروجردی و شاگردانش طی کرده اند را ادامه دهیم.

در ادامه آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان، ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین شهریاری به خاطر انتصاب ایشان به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، برای وی آرزوی توفیق و همچنین از تلاش های دبیر کلهای سابق مجمع تقریب قدردانی کرد.

وی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: سمت شما سمت بسیار مهمی است؛ سعی کنید در مدت خدمت،  ارتباطات مجمع تقریب به خصوص ارتباطات با علما بیشتر شود؛ جلسات و مناظرات بین علمای تقریب با حفظ  اصول در نقاط مختلف جهان از جمله ایران، سوریه و عراق افزایش یابد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدها خیلی به انتصاب جنابعالی بسته شده است و امیداورم در این مسیر موفق عمل کنید.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری