Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:57:35 GMT

رقم معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۹۳۵۲

رقم معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده چقدر است؟

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه معتقد است: اگر معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده را حذف کنیم، رقم درآمد مالیات بر ارزش افزوده ۲.۳ برابر می‌شود.

محمد کردبچه در گفتگو با خبرآنلاین درباره مختصات بودجه در شرایط تنگدستی اظهار داشت: در شرایط تنگدستی (محدودیت منابع نفتی) باید به درآمد‌های مالیاتی اتکا کرد و به دنبال پایه‌های جدید مالیاتی و حذف یا کاهش معافیت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد مالیات بر ارزش افزوده که بیش از نیمی از درآمد‌های مالیاتی را تشکیل می‌دهد، مبنای آن، تولید ناخالص داخلی است. تعرفه مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد تعیین شده است که ۵ درصد سهم دولت، ۳ درصد سهم شهرداری و یک درصد هم سهم بخش سلامت است.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: در یکی از فصول قانون مالیات بر ارزش افزوده، موارد معافیت تعیین شده که بر اساس آن ۵۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی از مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

کردبچه ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده، مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ۶۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سهم دولت، حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان سهم سلامت و بقیه نیز سهم تربیت‌بدنی است. سهم شهرداری‌ها نیز تقریبا ۴۰ هزار میلیارد تومان است. در واقع ۱۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده قرار است دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: ما اگر معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده را حذف کنیم، رقم درآمد مالیات بر ارزش افزوده ۲.۳ برابر می‌شود.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه متذکر شد: برآورد می‌شود که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیات بر ارزش افزوده (شامل سهم شهردارها) باشد. حالا بقیه معافیت‌های مالیاتی را کنار بگذارید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده معافیت مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است