Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:14:11 GMT

نگاهی به کتاب «سیری در سیره نبوی» 

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۹۶۰۲

نگاهی به کتاب «سیری در سیره نبوی» 

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسؤول روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب سیری در سیره نبوی، مجموعه‌ای از نوشته‌ها و گفته‌های استاد شهید مرتضی مطهری است که دارای سه بخش «دیباچه»، «دعوت‌های سه‌بعدی» و «موج اسلامی» است.

سمیرا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کتاب سیری در سیره نبوی را استاد مرتضی مطهری در 272 صفحه به رشته تحریر درآورده است که توسط انتشارات صدرا در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کتاب سیری در سیره نبوی، مجموعه‌ای از نوشته‌ها و گفته‌های استاد شهید مرتضی مطهری است که دارای سه بخش است. بخش اول که «دیباچه» نام گرفته است شامل دو مقاله تحت عنوان‌های «دعوت‌های سه‌بعدی» و «موج اسلامی» به قلم متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است.

کارشناس مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش دوم که قسمت اصلی کتاب است مشتمل بر هشت سخنرانی استاد شهید تحت عنوان «سیره نبوی» است که در ایام فاطمیه سال ۱۳۹۶ هجری قمری مطابق با فروردین ۱۳۵۴ هجری شمسی در مسجد جامع بازار تهران ایراد شده است. عنوان اولیه این بحث «منابع شناخت از نظر اسلام» بوده است که استاد پس از برشمردن چند منبع، سیرۀ اولیاء دین را نیز به‌عنوان یکی از منابع شناخت از نظر اسلام معرفی کرده و از آن‌جا وارد بحث «سیره نبوی» می‌شوند.

اسدی خاطرنشان کرد: بخش سوم این کتاب که «ضمیمه» نام گرفته است متشکل از یک سخنرانی و ترجمه صدسخن از سخنان کوتاه پیامبر اسلام است. سخنرانی مذکور، تاریخچه‌ای است از زندگی رسول اکرم و نیز تحلیل سخنانی چند از آن بزرگوار که در هفدهم ربیع‌الاول سال ۱۳۴۸ هجری شمسی مصادف با زادروز پیامبر و امام صادق (ع) در حسینیه ارشاد ایراد شده است و آن «صدسخن» توضیحی دارد که در همین کتاب ذکر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها