Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی امروز در گزارشی از حضور دو چهره جنجالی در زمینه تغییرات آب و هوایی یعنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی که عقایدی مخالف یکدیگر دارند، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس خبر داد.

پایگاه خبری شبکه سی ان بی سی در گزارشی با عنوان «دونالد ترامپ در برابر گرتا تونبرگ: داووس برای رویارویی بحران آب و هوایی آماده می‌شود» نوشت: رئیس جمهور ترامپ و «گرتا تونبرگ» فعال محیط زیست سوئدی هفته آینده در نشست مجمع جهانی افتصاد (در داووس سوئیس) شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این، نخستین بار پس از حضور کوتاه دو طرف در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود که ترامپ در همان نشستی شرکت می‌کند که تونبرگ نیز حاضر است.

ترامپ که معمولا یکی از چهره‌های جنجالی است، پیشتر نظرات خود را در خصوص تردیدش به حجم بحران آب و هوایی ابراز کرده است. این در حالی است که گرتا تونبرگ، نوجوان فعال سوئدی گفته است در نشست داووس، از رهبران جهانی خواهد خواست تا فورا و بطور کامل سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند.

ترامپ که سال گذشته و به علت تعطیلی بخش‌هایی از دولت، به این نشست نرفت، قرار است به زودی به تفرجگاه زمستانی داووس که در آن نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، سفر کند. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۶، آمریکا- یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه تولید گاز کربن- را از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج کرد.

فعالیت‌های گرتا تونبرگ، نوجوان ۱۷ ساله سوئدی که موفق شد امسال عنوان شخصیت سال مجله تایم را بدست آورد، پیشتر نیز سبب خشم ترامپ شده بود. ترامپ پیشتر در حساب توییتری خود در تاریخ ۱۲ دسامبر نوشته بود: خیلی مسخره است. گرتا باید یاد بگیرد که چگونه خشم خود را مدیریت کند، سپس با یک دوست به دیدن یک فیلم خوب قدیمی برود. استراحت کن گرتا، استراحت.

پس از انتشار این پیام توییتری، گرتا تونبرگ نیز بیوگرافی خود در صفحۀ شخصی توییترش را تغییر داد و در معرفی خود نوشت: نوجوانی که مشغول کار روی مدیریت خشم خود است. در حال حاضر استراحت می‌کند و با یک دوست یک فیلم خوب قدیمی را می‌بیند.

گرتا تونبرگ همچنین ماه گذشته در مصاحبه‌ای با رادیو بی بی سی گفت به حملات رئیس جمهور آمریکا و دیگران، باید به عنوان دلیلی برای این مسأله نگاه شود که ما به واقع، در حال انجام کاری هستیم که آن‌ها او را به عنوان نوعی تهدید قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ مجمع جهانی اقتصاد تغییرات آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور

رویارویی آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز از جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران برخوردار است که در ادامه نگاهی به آمار بازی این دو تیم خواهیم انداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، دو تیم فوتبال تراکتور و استقلال طی تقابلی از هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۰۰ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام (ره) به دیدار هم خواهند رفت.

تقابل این دو تیم جزو دیدنی‌ترین جدال‌های فوتبالی چند سال اخیر در لیگ‌برتر بوده است.

آبی‌های پایتخت و پرشورهای تبریز در طول تاریخ ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۲۷ بازی با برتری استقلال به پایان رسیده و تراکتور نیز در ۱۴ مسابقه پیروز بوده‌اند؛ ۱۴ دیدار از رویارویی‌های استقلال و تراکتور نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

در مجموع این بازی‌ها ۱۴۹ گل بین دو تیم رد و بدل شده که ۹۱ گل سهم استقلال و ۵۸ گل سهم تراکتوری‌ها بوده است.

۳۱ بازی در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و هشت بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه هر دو تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

در طول تاریخ نیز این دو تیم در هفت ورزشگاه کشور رو در روی همدیگر قرار گرفتند که سهم ورزشگاه آزادی تهران ۲۵ بازی، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ۱۴ بازی، ورزشگاه تختی تبریز (باغشمال) ۹ بازی، ورزشگاه شهید شیرودی تهران دو بازی، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز دو بازی و ورزشگاه‌های تختی تهران، ۲۲ بهمن اصفهان و امام رضا مشهد، هرکدام یک بازی بوده است.

کد خبر 749082

دیگر خبرها

  • ترکیب دو تیم تراکتور و استقلال اعلام شد
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • واکنشی احساسی مربی هوادار به رویارویی با نفت
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • رویارویی میلیمتری جنگنده روس و پهپاد اوکراینی
  • مورایس دوباره به تیم ترسناک رسید
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور