Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم مصیبت‌های فردی به وجود نیاید و بهداشت و درمان اجتماعی داشته باشیم باید با جهالت مبارزه کنیم. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید عباس صالحی ظهر امروز در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) اظهار داشت: برای من توفیقی است که در این برنامه حضور دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام علی (ع) به عنوان همراه پیامبر اعظم دارای شخصیتی است که اگر سال‌ها و قرن‌ها همه ملائک و انسان‌ها درباره او صحبت کنند، کم می آورند.

وی تصریح کرد: از زاویه‌های فراوان می‌توان دریچه‌ای باز کرد و گوشه‌ای از نورانیت حضرت (ع) را مشاهده کرد. امام علی (ع) صدای فرهنگ انسانی است، جامعه فرهنگی چیزی است که در کلام علوی نمایان است، انسان‌ها در کره خاکی می‌توانند از معارف حضرت علی (ع) بهره بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امام علی (ع) در ادامه راه پیامبر (ص) تلاش کرد فرهنگ جاهلی را کم کند و با بدعت‌ها و رجعت‌ها مقابله کند و فرهنگ انسانی را با فرهنگ جاهلی جایگزین کند.

وی ادامه داد: آگاهی و دانایی بسیار مهم است و فرهنگی است که امام علی (ع) آن را ترویج داد. این که امام تعبیراتی از این قبیل داشت. اگر می‌خواهیم مصیبت‌های فردی به وجود نیاید و بهداشت و درمان اجتماعی داشته باشیم باید با جهالت مبارزه کنیم.

امام جمعه اصفهان: درک کامل ابعاد شخصیتی امام علی(ع) دشوار استرئیس دانشگاه آزاد در اصفهان: تربیت امام علی(ع) مبتنی بر تربیت کامل اسلامی استاصفهان| نیازمند گفتمان‌سازی پیرامون شخصیت امام علی (ع) هستیم

صالحی بیان کرد: اگر جهالت‌ها را از بین ببریم آسیب‌ها را ریشه کن می‌کنیم، اندیشه علوی چه در 25 ساله سکوت و هم در دوره خلافت ادامه دهنده چراغ آگاهی پیامبر بود و امام علی (ع) مسیر اقرأ را ادامه داد و اگر نبود اقرأ به جاهلیت تبدیل می‌شد. حضرت علی (ع) چراغ آگاهی را ادامه داد.

وی گفت: امام علی (ع) جامعه حقانیت را با خردورزی همراه کرد. هر میزانی که عقلانیت بالاتر باشد انسانیت بالاتر است. سنجش دین‌داری با تراز عقلانیت همراه است. دین‌داری و دیانت با چراغ ابزار عقل همراه است و پرورش پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مولفه دوم، انسان فرهنگی است که با عقلانیت و خردورزی همراه است. مولفه کرامت انسانی در افق معنایی معارف علوی جایگاه بسیار اساسی و مهمی را  دارد.

وی در پایان گفت: امام نکته‌های بسیار جزئی و ریز با ارتباط با کرامت انسان‌ها بیان می‌کند. در نامه‌ای به امام حسن (ع) می‌فرماید از گوهر وجودی مراقبت کن. انسان در مناسبات درونی خود توجه کند که کرامت نفس خود را با هیچ چیز معاوضه نکند.

انتهای پیام/172/ ت

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!