Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکرمی گفت: اگر جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و این مالیات را برای اداره مملکت قرار دهیم و درآمد نفت را به موارد ملی کشور اختصاص دهیم، می توانیم بدون کسری بودجه مملکت را اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید رضا اکرمی» در مراسم یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه دلخراش سانحه هوایی که امروز (پنجشنبه ۶ دی) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما با حادثه ویژه ای روبرو شدیم، ما سراغ نداریم عزیزی از دست برود که پرفسور، اندیشمند برجسته، مرجع تقلید و صدراعظم نباشد و سرداری و سپهبدی مخلص و فداکار باشد که ۲۵ میلیون نفر برای تشییع او در شهرهای مختلف حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع یک علت دارد و آن دلیل این است که خداوند به صحنه آمد و محبت این سردار را در دل ها گذاشت و بزرگ و کوچک، پیر و جوان، عالم و نظامی و همه و همه آمدند، گریستند و برای او طلب رحمت کردند و حتی قربانی هم در کرمان دادند.

 

وی اضافه کرد: ما باید با خدا کارمان را درست کنیم، بزرگترین واژه در قرآن کلمه «الله» است هرکه با این خدا کار کند، راه رود و همراه باشد، خدا هم با دل های مردم کار می کند و آنها را به صحنه می آورد.

 

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به حادثه هوایی افزود: شکست لازمه زندگی بوده و طبیعت زندگی است و کسی که خطا نکرده مانند کسی است که انشا و دیکته ننوشته است و همه ما در زندگی خطا داریم و نمی خواهیم توجیه کنیم و خطا در سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، در خانواده و در اداره وجود دارد ولی باید سعی کنیم این خطاها تکرار نشود.

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: لازم است ۴۰ سال امروز بعد از انقلاب را با ۴۰ سال قبل انقلاب مقایسه کنیم و با این مقایسه مشاهده می کنیم ما پیش رفته ایم و نه درجا زده ایم و نه عقب گرد داشته ایم، ما امروز در پزشکی رتبه نخست را در منطقه و رتبه ۱۴ را در جهان داریم از نظر اقتصادی اگر کمی تلاش کنیم بدون نفت می توانیم کشورمان را اداره کنیم.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و این مالیات را برای اداره مملکت قرار دهیم و درآمد نفت را به موارد ملی کشور اختصاص دهیم، می توانیم بدون کسری بودجه مملکت را اداره کنیم.

 

وی توضیح داد: این کشور بسیار ظرفیت و استعداد دارد ما امروز وارد هر خانه ای در شهر و روستا شویم با ۴۰ سال قبل به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، ۴۰ سال قبل ۵۰ درصد افراد باسواد داشتیم و امروز ۹۴ درصد باسواد داریم و اکثر خانواده ها دانشجو دارند.

 

حجت الاسلام اکرمی تأکید کرد: ما پیشرفت کرده ایم به طوری که همین الان با نبود درآمد نفت، هر هفته افتتاح پروژه هایی در حوزه آب، برق، مخابرات، آموزشی و بهداشتی را شاهد هستیم و باید این را قدر دانسته و افتخار کنیم و به فرزندان مان بگوییم سال ۱۳۵۷، کشور چه وضعیتی داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد است در هر نهادی، اتاق فکر ایجاد شود و هر کس حرف نو دارد در این اتاق فکر مطرح کند؛ امروز باید فرزندان ما دارای هنر و مهارت باشند چرا ما امروز شخصیت هایی همچون مطهری و بهشتی نداریم در حالی که می توانستیم داشته باشیم زیرا همه فقط اهل حرف شدیم.

 

نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: امروز برخی بانوان در روستاها کارآفُرین هستند و عده ای را به کار گرفتند و ما باید از توانایی هایی که داریم استفاده کنیم؛ یک مشکل ما مصرف است به طوری که ۱۸ میلیون تن مواد غذایی ما شامل نان، سبزیجات و غیره  سالانه دور ریخته می شود  ما باید مصرف خود را کنترل کنیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مشورت و تعاون موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از تجارب دنیا هم استفاده کنیم و جایی که اشتباه کردیم عذرخواهی کرده و اشتباهات خود را بپذیریم و بدانیم عذرخواهی انسان را کوچک نکرده بلکه بزرگ می کند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی فهما مسجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های مساجد سقوط هواپیمای اوکراینی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی فرار مالیاتی انسجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟

به گزارش بورس تابناک، قانون بودجه ۱۴۰۳ در آخرین روز‌های سال گذشته در بند س تبصره ۶ چالش جدیدی را به بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی و فرابورسی تحمیل کرده است. در این بند اعلام شده است:

مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمد‌های حاصل شده برای عملکرد سال ۱۴۰۳ کلیه مودیان به استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد ریال (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد ریال (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) قابل اعمال است.

به زبان بسیار ساده این بدان معناست که سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی به عنوان سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

با همه تلاش ها و اعتراضات برای جلوگیری از اجرایی شدن این بند سرانجام، یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید.

در این مطلب قصد داریم دوباره به عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه بپردازیم.  حامد موسوی از فعالان بازار سرمایه به بررسی این عواقب پرداخته است.  عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه 

حامد موسوی فعال بازار سرمایه | اول باید دقت کنیم فلسفه معافیت مالیاتی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی اکثرا برای کار‌هایی مصوب شده است که انجام آن کار وظیفه دولت ها بوده است، اما بخش خصوصی انجام می‌دهد و بابت آن معافیت مالیاتی می‌گیرد. به عنوان مثال: ایجاد کارخانه در منطقه محروم و کم برخوردار، ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی برای ارتقای فرهنگ جامعه و گسترش ورزش، کمک بخش خصوصی به دولت بابت تامین انرژی از جمله برق که وظیفه دولت است و چندین خدمات دیگر که دولت می بایست انجام دهد، اما به دلیل کسری بودجه با مشوق معافیت مالیاتی، انجام آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حال با تعیین سقف معافیت مالیاتی، این معافیت‌ها از بین می رود و دیگر بخش خصوصی به کمک بخش دولتی نخواهد آمد. در شرایط رکود و تورم جامعه ایران و مشکل در فروش نفت، کماکان دولت مشکل کسری بودجه دارد و حالا مشوق‌های بخش خصوصی هم برداشته می شود و دیگر کسی نیست که این قبیل خدمات را به مردم بدهد.‌ ای کاش اگر دولت قصد داشت معافیت‌ها را بردارد زمانی این کار را انجام می داد که خودش توان انجام آن را داشت.

نکته دیگر اینکه برخی سرمایه گذاری‌ها به شرط معافیت مالیاتی انجام شده است و حتی بعضی خصوصی سازی‌ها به این شرط بوده است حالا قرار است این معافیت ها برداشته شود. مثلا اگر تخفیف ۵% خوراک پالایشی‌ها نبود هیچکس این پالایشگاه‌ها را از دولت نمی‌خرید. 

پس باید این را قبول کنیم اینکه بخش خصوصی با همین مشوق ها در منطقه محروم کارخانه ایجاد می‌کند، هزینه دارد و وقتی معافیت برداشته می شود، اعتماد به دولت از بین می رود و بعدا اگر دولت مشوق هم قرار دهد، چون تضمینی برای پایداری نیست، پس بخش خصوصی سرمایه گذاری نمی‌کند. 

از عواقب دیگر مشکلات این بند س تبصره ۶ این است که توسعه زیرمجموعه های شرکت های بزرگ متوقف می‌شود.
وقتی شرکت هرچه زنجیره تولید خود را تکمیل کند تنبیه می‌شود و مالیات بیشتری پرداخت می کند پس مجبور نیست این کار را انجام دهد و بنابراین به جای بردن سود برای افزایش سرمایه و طرح توسعه، آن سود را بین سهامداران تقسیم می‌کند و این باعث می شود تا روند مستهلک شدن و خورده شدن شرکت ها سرعت بگیرد. این بند عملا در خلاف جهت رونق تولید و توسعه حرکت می‌کند. | نبض بورس

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!