Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید که قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای درجه ۱ در خرده فروشی‌ها حدود ۹۵۰۰ تومان است. این در حالیست که براساس مشاهدات میدانی این محصول جالیزی در برخی خرده‌فروشی‌ها با قیمت‌های متفاوت و بیشتری به فروش می‌رسد.

با وجود اینکه قیمت این محصول جالیزی نسبت به یکی دو ماه گذشته مقداری کاهش داشته است، اما همچنان این محصول در برخی خرده‌فروشی‌ها با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد که ثبات قیمتی بر این محصول خصوصا در نوع بوته‌ای آن حاصل نشده است؛ به‌گونه‌ای که براساس مشاهدات میدانی، قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای درجه ۱ در خرده فروشی‌ها در محدود مرکزی شهر به طور میانگین کیلویی ۸۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این تفاوت و نوسانات قیمتی گوجه‌فرنگی را از اسدالله کارگر - رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - جویا شدیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا گوجه‌فرنگی این روزها بازار آشفته‌ای دارد و قیمت این محصول در برخی خرده‌فروشی‌ها متفاوت با نرخ رسمی اعلام شده است؟ گفت: اخیرا در جنوب کشور بارندگی رخ داده است و این بارندگی‌ها در نوسانات قیمت این محصول بی تاثیر نیست.
وی ادامه داد: از طرفی کیفیت محصولات ارائه شده نیز متفاوت است؛ به طور مثال ممکن است خرده‌فروشی که یک محصول را با قیمت بالاتر به فروش می‌رساند، خودش هم برای خرید آن محصول بهای بیشتری پرداخته باشد.
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: مغازه‌داران بعد از خرید محصولات کشاورزی از عمده فروشی‌ها با سود مشخص محصولات خود را به فروش می‌رسانند. اما تا قبل از آن یا به عبارت دیگر خرید و فروش عمده؛ برحسب عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. یعنی ممکن است عرضه و تقاضا در روز  یا حتی ساعات مختلف، متفاوت باشد و این موضوع می‌تواند دلیل تفاوت قیمت یک محصول در خرده فروشی‌ها باشد.
وی همچنین به قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای در عمده فروشی‌ها وخرده فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: براساس کشف قیمت‌ها؛ قیمت کف، میانگین و سقف گوجه‌فرنگی بوته‌ای در میادین مرکزی میوه و تره‌بار  به ترتیب ۴۰۰۰ تومان، ۵۵۰۰ تومان و ۷۰۰۰ تومان است. در خرده‌ فروشی‌ها نیز با اعمال سقف ۳۵درصدی سود، قیمت کف و سقف به ترتیب حدود ۵۴۰۰ تومان و حدود ۹۵۰۰ تومان است.
کارگر در پایان گفت: اگر قیمت گوجه‌فرنگی در خرده‌فروشی‌ها بیش از این مقدار باشد، فروشنده باید فاکتور خرید از میادین مرکزی میوه و تره‌بار را داشته باشد تا در صورت نظارت دستگاه‌های مختلف بتوانند این افزایش قیمت را توجیه کنند. از طرفی باید گفت که این روزها به دلیل افزایش رقابت، خرده فروشی‌ها به دنبال سود نیستند بلکه درصدد فروش بیشتر محصولاتشان هستند.   ایسنا برچسب ها: گو.جه فرنگی ، قیمت گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی بوته ای

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی

برند پارس بوته از مجموعه های بزرگ واردات و فروش انواع لوازم ریخته گری و ذوب، یک محور کلیدی در تامین نیازهای صنایع ایران مطرح شده و نقشی مهمی در توسعه اقتصاد و رشد صنعتی کشور اجرا می کند. این برند به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و واردکنندگان بوته گرافیتی و شمش روی در ایران، با موفقیت به تقاضای حیاتی صنایع بزرگ در داخل ایران پرداخته است.

به همین دلیل پارس بوته در این مطلب به بررسی سهم قابل توجهش در تامین نیازهای صنایع ریخته گری و ذوب پرداخته که نقش آن در رونق اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و پیشرفت‌ فناوری در این صنعت می‌پردازد. این برند مطرح، از طریق تعهد خود به نوآوری، کارایی و کیفیت، خود را به عنوان سنگ بنای بخش صنایع ذوب ایران تثبیت کرده است و نقشی پررنگ در سفر این کشور به سمت پیشرفت صنعتی و شکوفایی اقتصادی دارد.

در ادامه این مطلب به بررسی انواع محصولاتی که توسط این برند به فروش می رسد خواهیم پرداخت.

بوته گرافیتی ریخته گری ذوب

بوته گرافیتی ذوب محصولی خاص و حیاتی برای فعالیت‌های ذوب و ریخته ‌گری فلزات است. این محصول از مواد خاصی ساخته شده‌اند که امکان ذوب انواع فلزات با دمای ذوب متفاوت را فراهم می‌کند. از نظر ساختار، آن‌ها می‌توانند اشکال مختلفی از جمله بشکه‌ای، استوانه‌ای یا مخروطی داشته باشند که جایگزین مناسبی برای بوته‌ های فلزی، کوارتزی یا سرامیکی هستند؛ زیرا از نظر هزینه صرفه‌جویی ایجاد می‌کنند.

بوته‌ گرافیتی ریخته گری از نظر شیمیایی بی‌اثر و مقاوم در برابر دماهای بالا هستند، به همین دلیل به‌خوبی در کوره‌ها عمل می‌کنند. محصول در اشکال و اندازه‌های مختلف برای کوره‌های گازی، برقی، القایی و سایر کوره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ساخت بوته‌ گرافیتی ریخته گری به‌گونه‌ای است که این محصول دارای رسانایی حرارتی خوب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و دماهای بالا باشد. این ویژگی‌ها باعث تضمین کیفیت محصولات تولید شده در آن‌ها می‌شود. همچنین زمان کوتاه ذوب به دلیل خاصیت گرمایی بالای گرافیت، موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد. بوته‌ گرافیتی ذوب در صنایع متعددی از جمله ریخته‌گری، جواهرسازی و سایر صنایع مرتبط با ذوب و ریخته‌گری فلزات کاربرد دارند.

این بوته ها را در بازار به دو نوع بزرگ و کوچک می شناسند که نوع بزرگتر عموما برای ذوب فلزات و آلیاژها در حجم های بالا بوده و نوع کوچکتر آن بیشتر برای ذوب فلزات گران بها و آزمایشگاه ها که حجم های کمتری دارند به فروش می رسند.

شمش روی

از دیگر محصولات عرضه شده توسط این برند به شمش روی صنعتی و دست ساز می رسیم. شمش روی یکی از فرآورده‌های بسیار مهم و ارزشمند است. این محصول از قابلیت‌های منحصربه‌ فردی برخوردار است که مهم‌ ترین آن دوام و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. این ویژگی باعث شده تا این محصول در صنایع مختلفی به‌خصوص در عملیات گالوانیزاسیون آهن و فولاد محصولات مورداستفاده قرار گیرد. کاربردهای این شمش در صنایع متنوعی همچون صنعت پزشکی، تولید قطعات الکتریکی، صنایع ریخته‌ گری و غیره به ‌وضوح نمایان است.

هزینه ذوب آلیاژ و عملیات ذوب در تولید شمش روی صنعتی و دست ساز بسیار پایین است و میزان اتلاف فلز نیز کم است. شمش روی می‌تواند به‌عنوان روکش محافظ در برابر سایش و خوردگی برای فلزات صنعتی استفاده شود. این آلیاژ بدون جرقه است و در نتیجه برای کاربرد در محیط‌های خطرناک مناسب است.

اما امروزه به جهت اهمیت در تولید و استفاده این محصولات برندهای گوناگون در داخل و خارج از ایران به تولید و فروش انواع مختلفی از این کالاها پرداخته اند. در ادامه به بررسی دو برند خارجی مطرح در این زمینه می پردازیم.

بوته گرافیتی ذوب زیرکار

شرکت هندی زیرکار با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و همچنین تولید محصولات باکیفیت بی‌نظیر و قابلیت هدایت حرارتی بالا، مجموعه کاملی از بوته‌های سیلیکون کاربایدی و گرافیتی را به کارخانه‌های صنعت ریخته‌گری ارائه می‌دهد.

این بوته‌های ریخته‌گری، مناسب برای ذوب طیف وسیعی از فلزات و آلیاژهای مختلف از جمله برنز، برنج، آلومینیوم، مس، نقره، طلا و دیگر فلزات رنگی در دماهای متفاوت هستند. این ویژگی‌ها، به کمک پیشرفت در فناوری روز، امکان تولید محصولات باکیفیت بالا و بازدهی مناسب را برای مشتریان این شرکت فراهم می‌آورد.

شمش روی زاماک

شمش زاماک یک آلیاژ چندمنظوره است که بر اساس درصد ترکیبات عناصر آن، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود. هر کدام از این انواع، ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند:

شمش زاماک ۳

این نوع، متشکل از روی، منیزیوم، آلومینیوم و سرب است و فاقد عنصر مس است. مقادیر ناچیزی از عناصر نیکل، قلع، کروم، منگنز و آهن نیز در آن وجود دارد. اگرچه روی بیشترین درصد را در این عیار تشکیل می‌دهد، اما زاماک ۳ نسبت به سایر عیارها براق‌تر و درخشان‌تر است. به دلیل نرمی این نوع زاماک، برای آبکاری مناسب نیست.

شمش زاماک ۵

این نوع زاماک، بیشترین میزان مس را در ترکیب خود دارد و به همین دلیل کاربردهای گسترده‌تری در صنعت، به‌ویژه در تولید قطعات، دارد. عدد ۵ در نام این نوع، نشانگر کیفیت بالا و گذراندن فرایند آمایش عیارسنجی در آزمایشگاه است که باعث اطمینان از کارکرد مفید آن می‌شود.

بنابراین، هر کدام از این دو نوع زاماک، بر اساس درصد ترکیبات عناصر، خواص و کاربردهای متفاوتی دارند و بسته به نیاز صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

خرید بوته گرافیتی و شمش روی از پارس بوته

در صنعت متالورژی و ریخته‌ گری، رقابت بسیار شدیدی وجود دارد و تولیدکنندگان همواره به دنبال مواد اولیه باکیفیت بالا و تنوع محصول هستند. این امر می‌تواند نقش مهمی در موفقیت برند آنها در بازار ایفا کند.

پارس بوته به‌ عنوان یکی از فروشندگان معتبر در زمینه خرید بوته گرافیتی ریخته گری و شمش روی، گزینه مناسبی برای تأمین این نیاز است. محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در انواع مختلفی که پیش تر هم ذکر شد در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

با توجه ‌به اهمیت کیفیت و تنوع محصول در موفقیت صنایع متالورژی و ریخته‌ گری، خرید بوته گرافیتی و شمش روی از پارس بوته می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مطمئن و کارآمد برای تولیدکنندگان این حوزه محسوب شود. این شرکت باتجربه و دانش متخصصان خود، قادر است نیازهای متنوع مشتریان را به بهترین نحو ممکن برطرف کند.

منبع: https://parsbote.com

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید