Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری‌کنی با بیان‌اینکه مساجد در تحکیم الگوها، محورها و عناصر مردم‌سالاری اسلامی مطابق با فطرت انسانی نقش محوری دارند، گفت: مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی باشند و اجازه ورود مفاهیم جدید و به دور از آموزه‌های دینی را در این عرصه ندهند.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «علی باقری کنی» در همایش «مدیریت مسجد» که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، 26 دی ماه) در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: اخلاص و شجاعت و تدبیر شهید سلیمانی نسبت به ولایت مثال زدنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی عناصر طی این مدت سعی می کردند، دست به تخریب ویژگی‌های شخصیتی شهید سردار سلیمانی بزنند که نتوانستند کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد کنند.

 

وی بیان کرد: خط فکری و ذهنی شهید سلیمانی همان راهبرد و دیدگاه های مقام معظم رهبری بود و از معیارهای مدنظر رهبری پیروی می کرد و آمریکای جنایتکار از یک سال و نیم قبل برنامه ترور شهید سلیمانی را دنبال می کرد، تا با این اقدام خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به برداشت غلط آمریکایی‌ها از حوادث آبان ماه سال جاری، گفت: حوادث آبان ماه، ذهنیت دستیابی به فرصت براندازی نظام را به آنها داد، اما آنها همانند گذشته اشتباه کردند. برخی از برهم‌زنندگان نظم عمومی نوکر جیره خوار آمریکا بودند که با اقدامات خود بر حوادث اخیر دامن زدند.

 

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت گفت: این حضور باشکوه آمریکای جنایتکار را شوکه کرد.

 

باقری کنی در ادامه با بیان اینکه دشمن هدفمند و با برنامه برای تحقق اهداف خود در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران و مسئولان باید همواره آگاه باشند، تا توطئه‌های دشمنان مانند همیشه بی‌اثر بماند. چراکه مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی نقش اساسی و اصلی ایفا کردند و آمریکا با دیدن اتحاد، انسجام و ولایتمداری ملت ایران فهمید هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

معاون امور بین الملل قوه قضائیه شهید سلیمانی را الگویی ماندگار برای همه دانست و گفت: نباید اجازه داد، تا راه شهید سلیمانی، مخدوش شود، زیرا که این شهید والامقام در راه ارزش‌های انقلاب و ولایتمداری به شهادت رسید.

 

وی گفت: در مورد شهید سلیمانی نباید حرفی زده شود که اختلاف ایجاد کند، باید حواسمان به راه شهید سلیمانی باشد، چرا که برای استفاده حداکثری از مسیر شهادت شهید سلیمانی در راه انقلاب، باید مسیر و هدف ایشان روشن، دقیق و واقعی بیان و در این زمینه وجهه ولایت مداری این شهید تبیین شود.

 

وی در ادامه خطاب به ائمه جماعات گفت: مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی و حقیقی باشند و اجازه ورود مفاهیم جدید و به دور از موضوعات دینی در حوزه حقوق بشر را ندهند.

 

باقری کنی بر لزوم ترویج مردم سالاری اسلامی تاکید و تصریح کرد: در زمینه حقوق بشر نمی توان ذره‌ای نرمش به خرج داد، دشمن در چهل سال انقلاب در زمینه ترویج حقوق بشر مدنظر خود تلاش های گسترده ای داشته است.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی به دنبال ترویج حقوق بشر جدید و مورد توجه خود هستند، ادامه داد: حقوق بشر به عنوان جریان انقلابی باید با نگاه دینی ترویج داده شود و پرچم اسلام در این حوزه به اهتزاز درآید.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ابراز کرد: مساجد در راستای تحکیم الگوها، محورها و عناصر مردم سالاری اسلامی مطابق با فطرت انسانی و اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند، از طرفی جلوگیری از آلودگی و مخدوش شدن مطالبات با موضوعات خلاف دین و اخلاق اسلامی از وظایف موثر و محوری مساجد به شمار می‌رود.

 

باقری کنی با اشاره به اینکه نهادهای دینی و روحانیت باید به دنبال تحقق موازین دینی باشند، گفت: موازین دینی مطابق با فطرت‌های دینی است و در این عرصه ائمه جماعات و مساجد باید نقش آفرینی و از آلودگی و مخدوش شدن مطالبات با موارد دینی جلوگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن هدفمند در حال برنامه ریزی است تا از اتفاقات کوچک نهایت استفاده را ببرد، خاطرنشان کرد: چیزی را که امروز در جهان سکولار غرب به عنوان حقوق بشر مطرح است ما به آن صورت در دین نداریم، به همین جهت برخی معیارهای حقوق بشر آنها با اصول و مبانی دینی ما قابل پذیرش نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد فهما شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی رویداد ملی فهما مسجد فهما باقری کنی مدیریت مسجد مرکز رسیدگی به امور مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است

به گزارش خبرنگار مهر، حبیبه شاهنده صبح سه شنبه در آئین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه ثامن الحجج (عج) پارس آباد با اشاره به جامعیت علمی و شخصیتی شهید مطهری (ره) وی را به عنوان الگو و نمونه کامل یک مبلغ و مروج دین معرفی کرد.

وی علامه مطهری (ره) را شخصیتی عظیم برای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: علامه مطهری (ره) اسلام‌شناسی بزرگ، عالمی آگاه و اندیشمند و فیلسوفی توانا بود.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (عج) پارس‌آباد افزود: به اذعان امامین انقلاب شهید مطهری (ره) به دلیل برخورداری از شخصیت جامع علمی و بصیرتی از نوادر عصر حاضر است به طوری که آثار دینی و علمی ایشان همیشه پاسخگوی شبهه‌ها و مسائل دینی و بصیرتی از دیرباز تاکنون است.

شاهنده با بیان اینکه شخصیت جامع شهید مطهری بهترین الگو برای طلاب در فهم نیاز زمانه است، افزود: شهید مطهری در روزگار خود به افکار، باور، عقاید و شبهه‌های موجود در جامعه تسلط داشت و عمده‌ترین سوالات قشر جوان و تحصیل کرده و روشنفکر کشور را استخراج می‌کرد و با تفکر و فلسفه اسلامی و منطق قرآنی به آنها پاسخ می‌داد.

وی با اشاره به جامعیت علمی و شخصیتی شهید مطهری (ره)، تصریح کرد: شهید مطهری نمونه کامل یک مبلغ دین متناسب با زمان بود و به دلیل داشتن تعهد و مسئولیت دینی بالا وارد عرصه تعلیم، تعلم، تبلیغ و تألیف و پژوهش شد و در عرصه‌های مختلف فلسفی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، فقهی، تاریخی قلم زد و سخن گفت.

کد خبر 6098937

دیگر خبرها

  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان