Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حمایت سران ترکیه و مالزی از مسلمانان کشمیری دولت هند در تلاش است واردات کالا از این دو کشور را کم کند. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ دولت هند در واکنش به حمایت ترکیه و مالزی از حقوق مسلمانان کشمیر تصمیم به کم کردن واردات از این کشورها گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این رسانه انگلیسی یکی از مسئولین دولت دهلی نو به شرط فاش نشدن نامش اعلام کرد: هند در تلاش است لایحه ای را به تصویب برساند تا واردات از این دو کشور کم شود.

هند خریدار روغن پالم، محصولات الکترونیکی، گاز طبیعی، آلومینیوم و... از مالزی است ولی پس از حمایت مالزی از مسلمانان کشمیری تلاش خواهد کرد تا واردات این کالاها را تا حد امکان کم کند.

علاوه بر خرید صنایع فولاد و پتروشیمی از ترکیه نیز کم خواهد شد و هند تلاش می کند بازار جایگزینی برای این محصولات پیدا کند.

دولت دهلی نو مدعی است کشمیر یک موضوع داخلی است و دیگر کشورها حق دخالت در آن را ندارند.

کشورهای ترکیه و مالزی در مجامع مختلف از مواضع مسلمانان کشمیری حمایت کرده و خواستار خروج نظامیان هندی از این منطقه شده بودند.

تصمیم هند در حالی اتخاذ می شود که از دید سازمان ملل نیز کشمیر یک منطقه تعیین تکلیف نشده است و هند باید با برگزاری همه پرسی آینده کشمیر را به دست مردم آن بسپارد.

دولت دهلی نو حدود 6 ماه پیش با لغو ماده 370 از قانون اساسی عملا خودمختاری کشمیر را از بین برد و در تمام این مدت برای مبارزه با اعتراضات مردمی، تمام کشمیری ها را در خانه خود حبس کرده است.

در حال حاضر دولت هند حاضر به پاسخ گویی در این خصوص نشده و با وجود مشکلات اقتصادی بزرگ پیش روی دولت حاضر نیست به اعتراضات مردمی توجه کند.

نشست شورای امنیت درباره کشمیر پشت درهای بسته برگزار شدسقوط بهمن در کشمیر 62 کشته برجای گذاشت؛ عملیات امداد با حضور عمران خاننخست‌وزیر مالزی: تحریم‌های هند مانع دفاع از مسلمانان کشمیر نمی‌شود

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91,1414/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان