Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:31:38 GMT

خودباوری زنان در گرو تحقق عدالت جنسیتی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۱۷۲۰

خودباوری زنان در گرو تحقق عدالت جنسیتی

گروه اجتماعی ــ عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید براینکه تحقق عدالت جنسیتی راه خودباوری زنان را هموارتر می‌کند، گفت: برای رسیدن به تعادل، برابری و رفع تبعیض‌ها و در نتیجه توسعه بهتر و کاملتر جامعه نیاز است که زنان بتوانند در فرآیند تصمیم‌گیری در سطوح گوناگون جامعه شرکت کنند.

به گزارش ایکنا از البرز، سارا دشتگرد، عضو شورای اسلامی شهر کرج روز پنجشنبه، 26دی در نشست هم‌اندیشی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز که با موضوع بررسی موانع ارتقای شغلی و مدیریتی بانوان و پست‌های اختصاصی شهرداری‌ها در کرج برگزار شد، افزود: عوامل شناختی، هنجاری، تنظیمی و فرهنگی با ارتقای شغلی زنان در پست‌های مدیریتی رابطه معنادار و مثبتی دارند، تردیدی نیست که ارائه الگوی مطلوب توسعه بدون لحاظ کردن نقش و جایگاه زنان می‌تواند نمادی از الگوی کامل توسعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو شورا افزود: با شناخت و برنامه‌ریزی می‌توان مسیر رشد زنان را در سطوح بالای مدیریتی هموارکرد چرا که در زمان حاضر به دلیل حاکم‌بودن نگرش جنسیتی در سازمان‌ها حتی در شرایط تخصصی برابر، برتری از آن مردان است و هنوز نگرش‌ها و ارزش‌های جامعه پدرسالانه است و این ارزش‌ها تاحدودی تمام حوزه‌های هیات اجتماعی و فردی اعضای جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.
دشتگرد گفت: ایجاد فرصت‌های اشتغال و پذیرش زنان در مشاغل کلیدی ریشه‌های عمیق در طرز تفکر و برداشت‌های جامعه از زن و توانایی‌ها، امکانات و استعدادهای او دارد. برای رسیدن به تعادل، برابری و رفع تبعیض‌ها و در نتیجه توسعه بهتر و کاملتر جامعه نیاز است که زنان بتوانند در فرآیند تصمیم‌گیری در سطوح گوناگون جامعه شرکت کنند.
عضو شورای شهر کرج بیان کرد: جلوه حضور زنان نه در ایران و نه در جهان چندان پررنگ به نظر نمی‌رسد چرا که تبعیض عقاید قالبی و پیش داوری‌ها موجب ارزیابی نازل از توانایی‌های زنان را فراهم کرده است همچنین محدودیت‌های فرهنگی موجب می‌شود که نه تنها زنان از برخی مشاغل استقبال نکنند بلکه در موقعیت‌های خاص مدیران نیز از استخدام آنها خودداری می‌کنند.
وی گفت: اصل اول در مدیریت شایسته سالار باید به کار گرفتن افراد شایسته بدون در نظر گرفتن جنسیت آنها باشد که با وجود رشد چشمگیر زنان در محیط‌های کار میزان پیشرفت آنان در مشاغل مدیریتی متناسب با تعداد آنها در پست‌های اختصاصی نیست.
در این نشست مصوب شد دبیرخانه دائمی در شورای شهر کرج تشکیل شود تا نیازهای شغلی بانوان در شهرداری‎های استان مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی شورای شهر عدالت جنسیتی زنان جامعه شهرداری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند