Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@07:47:58 GMT

برجام، موضوع گفت‌وگوی ظریف و اس‌جی شانکار

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۲۴۵۵

برجام، موضوع گفت‌وگوی ظریف و اس‌جی شانکار

محمد جواد ظریف و اس جی شانکار وزیران امور خارجه ایران و هند روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی رایسینا در دهلی نو در خصوص توافق هسته‌ای و تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایمنا، نشریه "اکونومیک تایمز" روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد هندی نوشت: مقامات دو کشور در مورد مسایل منطقه ای و جهانی از جمله تحولات اخیر در خاورمیانه و برجام مذاکره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه هند در دیدار با ظریف از تلاش های برای برقراری صلح و ثبات در منطقه حمایت کرد.

وزیران خارجه ایران و هند در این دیدار با اشاره به برگزاری نوزدهمین نشست کمیسیون  مشترک دو  کشور در تهران که با شرکت اس‌جی شانکار برگزار شد بر گسترش تجارت دو جانبه و اجرای طرحهای ارتباطی چابهار تاکید کردند.

این مقام هندی خاطرنشان کرد: وزیران امور خارجه هند و ایران همچنین توافق کردند تا هفتادمین سالگرد توافق دوجانبه دوستی ایران و هند را در سال جاری جشن بگیرند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در مصاحبه با رسانه های هندی اعلام کرد که هند می‌تواند در کاهش تنش‌ها در خلیج فارس ایفای نقش کند.

محمدجواد ظریف و اس‌جی شانکار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند صبح امروز (پنجشنبه) در یک صبحانه کاری آخرین تحولات روابط دو جانبه بویژه در زمینه اقتصادی و شرایط منطقه‌ای را بررسی کردند.

همچنین به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف که سه شنبه شب برای شرکت در پنجمین اجلاس گفت‌وگوی بین‌المللی رایسینا وارد دهلی نو شده است، ‌روز چهارشنبه در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره  روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه استونی، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه رایسینا بود.

وی روز چهارشنبه همچنین در دیدرا با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفت وگوهای صلح در افغانستان تبادل نظر کرد.

به گزارش ایمنا، اجلاس گفت‌وگوی بین‌المللی رایسینای هند با حضور ۷۰۰ نماینده از ۱۰۰ کشور جهان از روز  سه‌شنبه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ دی‌ماه) در شهر دهلی‌نو با حضور وزرای امور خارجه کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406081

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران وزارت امورخارجه محمدجواد ظریف شانگهای هندوستان افغانستان خاورمیانه غرب آسیا مذاکره برجام نقض برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره