Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:41:50 GMT

اشک و آه شهروندان شیرازی به یاد دختر ایل

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۳۵۵۳

اشک و آه شهروندان شیرازی به یاد دختر ایل

این آیین عصر پنج‌شنبه در تالار سوگند شیراز برای ابراز همدردی با خانواده مرحوم غنیمت اژدری برگزار شد ، شرکت کنندگان دراین مراسم با برخی از فعالیت های زیست محیطی و حمایت های مرحوم غنیمت اژدری از حقوق محیط زیست و منابع طبیعی آشنا شدند.

غنیمت اژدری فعال زیست محیطی و بانوی قشقایی آشنا با ایل در پرواز بی‌سرانجام بوئینگ ۷۳۷ تسلیم مرگ شد و جامعه ما را از وجود نازنین خود محروم ساخت، ده‌ها پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع از حقوق محیط زیست از این تلاشگر و پژوهشگر زیست‌محیطی بر جای مانده که هر کدام منشاء اثر در تعالی ارزش‌های زیست محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز بوئینگ ۷۳۷ سرنشینان بسیاری داشت که بسیاری از آنها جوانان تحصیل کرده‌ای بودند که قصد داشتند با تغییر مسیر در کی‌یف به سمت کشورهای محل تحصیل خود بروند، اما سرانجام سفرشان بی‌بازگشت ماند. غنیمت اژدری هم مسافر این پرواز بود.

غنیمت اژدری به تازگی تحصیل در مقطع دکترای رشته مورد علاقه‌اش در حوزه محیط زیست را آغاز کرده بود، او آمده بود به خانواده‌اش در شیراز سر بزند اما نمی‌دانست این سفر، پایانی بر سرآغاز آرزوهای جوانی اوست.

غنیمت اژدری؛  فعال محیط زیست و دانشجوی مقطع دکترای محیط زیست، اصالتاً از ایل قشقایی و متولد شیراز در دانشگاه‌ کانادا مشغول به تحصیل شده بود. وی همچنین از خبرنگاران حوزه محیط‌ زیست و از فعالان این حوزه بود. اژدری سالها برای حقوق ایلات و عشایر در مناطق مختلف تلاش می کرد.  غنیمت اژدری یکی از مسافران پرواز اوکراین بود که متاسفانه در روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ بر سقوط جان خود را از دست داد. 

به دنبال این اتفاق ناگوار عنایت الله رحیمی  استاندار فارس به همراه مدیران استان با خانواده غنیمت اژدری از جان باختگان سانحه هوایی هواپیمای مسافربری اوکراین دیدار کرد.

رحیمی استاندار فارس در این دیدار گفت: مقام این جانباختگان، مقام شهدا هست چرا که در راه علم آموزی جان خود را از دست دادند. وی افزود: فرزندان شما نخبگان یک ملت بودند و دل همه ملت ایران با این حادثه تلخ به درد آمده است.

حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز در پیامی  از درگذشت غنیمت اژدری فعال سرشناس حوزه محیط زیست در سانحه هوایی اظهار تاسف کرد و گفت: این ضایعه تاسف بار را به جامعه محیط زیست و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل آرزومندم.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

برچسب‌ها سقوط محیط زیست سقوط هواپیما ایثار و شهادت پروندهٔ خبری همدردی مردم با خانواده های جانباختگان سانحه هوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سقوط محیط زیست سقوط هواپیما ایثار و شهادت سقوط محیط زیست سقوط هواپیما ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌بردای پنج کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد، الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌بردای پنج کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد، الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم؛ کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند و دولت سیزدهم پس از شش سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی رخ داد، کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

سلاجقه در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی ادامه داد: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی پنج ساله حذف می‌شود.

کد خبر 747519

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • نمایش تجهیزات نظامی غنیمت گرفته شده از اوکراینی ها در مسکو | تصاویر
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها