Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی احیاکننده پیاده‌روی اربعین به شکل گسترده و جهانی بود و امنیت آن را هم تأمین کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سرهنگ مرتضی عبداللهی عصر امروز به مناسبت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع بسیجیان پایگاه رقیه در مسجد امام هادی (ع) شهرستان سرخه اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به مدت ۳۰ سال در عرصه جهاد در کشورهای مختلف در سرما و گرما، بیابان و شهر برای نجات مظلومان عالم تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این شهید گرانقدر همین عدم دلبستگی به دنیای مادی و فانی بود و این برای همه ما درس بزرگی است؛ بدان معنا که رسیدن به حاج قاسم، برای همه ما ممکن است؛ اما در این راه باید یکسری سیر و سلوک‌ها را طی کرده و اقداماتی را به انجام رسانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شایسته شهید حاج قاسم سلیمانی مخلص بودن و خدامحوری بود، افزود: وی همه کارها و اقداماتش فقط برای خدا بود و نیازی به اطلاع مردم نسبت به اموراتی که انجام می‌داد نمی‌دید؛ چون کار را فقط و فقط برای خشنودی خدا انجام می‌داد و همین اخلاص باعث جایگاه رفیع برای این شهید شد.

عبداللهی اضافه کرد: سومین خصیصه سردار، ایثار، گذشت و فداکاری بود و این از خود گذشتگی را در تحمل رنج‌ها و سختی‌های او برای تمام مظلومان جهان می‌توان دید و در شهادت وی نه فقط ایران بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان به سوگ نشستند و همه از اقدام نادرست آمریکا  عصبانی هستند؛ چراکه کسی را از دست داده‌ایم که فرای مرزها و باورها برای تمام مظلومان عالم تلاش می‌کرد و همه این‌ها برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) بود.

وی تصریح کرد: آنچه باعث شهرت و زبانزد شدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شد، شجاعت و بی‌باکی وی بود؛ این شهید بزرگوار همیشه در خط اول نبرد قرار داشت و در صحنه میدان را مدیریت می‌کرد و همین باعث ترس و وحشت شدید دشمن شده بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه ویژگی شاخص سردار سلیمانی، جایگاه ویژه مدیریتی به‌خصوص در مسائل نظامی کشور بود، گفت: ما یک شخص را از دست نداده‌ایم؛ بلکه یک فرمانده راهبردی و استراتژیک را از دست داده‌ایم، این فرمانده نظامی فرمانده‌ای بود که وارد هر میدانی می‌شد با توکل و توسل به ائمه و پشتوانه اهل‌بیت (ع)، آن میدان نبرد برای دشمن مختومه می‌شد.

سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود

عبداللهی با بیان اینکه سردار سلیمانی ولایت‌پذیر و ذوب در ولایت بود، عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم، مؤمن و مسلمان انقلابی باشیم؛ باید هریک به نوبه خود ویژگی‌های گفته شده را در خود ظهور و بروز دهیم؛ ولایت‌مداری این شهید یکی از ویژگی‌های شاخص وی بود که گفته بود، روی سنگ قبرم بنویسید «سرباز ولایت».

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه بیان کرد: حاج قاسم، سربازِ سربازِ امام زمان (عج) بود؛ یعنی رهبری ما هم به‌ شخصه الگوی ولایت‌پذیری و نائب به‌حق ایشان روزی زمین هستند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با این‌ همه عظمت در میدان نبرد برای دشمنان بزرگ‌ترین دشمن محسوب می‌شد؛ اما در جامعه اسلامی متوازن و فروتن بود، گفت: او در مواجهه با فرزندان، مادران و همسران شهدا، دختران و پسران شهدای مدافع حرم، مردم رنجدیده در سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی، آن‌قدر متواضع و فروتن بود که در حد یک کارگر ساده به مردم کمک می‌کرد که این خصوصیت وی مصداق بارز «أَشدّاءُ عَلَى الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم» بود.

عبداللهی اضافه کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خود را در بند یک جناح، دسته، حزب و یا گروهی خاص نمی‌دانست؛ در حالی‌ که این مشکلی است که امروز گریبان‌گیر جامعه ما شده است و علت جاذبه بسیار زیاد او نزد مردم این بود که خود را فارغ از هر گروهی و متعلق به همه مردم ایران و جهان اسلام می‌دانست و به همین دلیل برای همه مظلومان عالم در یمن، سوریه، فلسطین و ... تلاش می‌کرد.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی شخصیتی دین‌محور و اخلاق‌محور بود که این ویژگی پشتوانه سایر ویژگی‌هاست؛ او ذیل دین مبین اسلام و توجهات باری‌تعالی، خود را سرباز ولایت می‌دانست و بسیار باتقوا و خداترس بود؛ کسی که پیش خداوند محبوب شود، خداوند او را پیش همگان محبوب خواهد کرد.

سردار سلیمانی برای جهان اسلام یک ملت بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه اظهار کرد: شهید سلیمانی خود را خادم اهل‌بیت (ع) می‌دانست و این خدمت را تا لحظه شهادت به نحو احسن انجام داد و شهادتش را نیز خداوند به او هدیه داد؛ وی احیاکننده پیاده‌روی اربعین به این شکل گسترده و جهانی بود که امنیت آن را هم تأمین کرد؛ آنچه این شهید گرانقدر را محبوب کرد، اراده خداوند بر محبوبیت وی بود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: همان خدایی که به حاج قاسم این عزت را می‌دهد؛ رئیس‌جمهور منحوس آمریکا را خوار و ذلیل می‌کند و خودش اعلام می‌کند که سردار سلیمانی را ترور کرده است؛ خفت و خواری تا کجا؟ دشمن اتفاقی را رقم زده و سردار ما را به شهادت رساند و به تمامیت ارضی ما تعدی کرده است؛ اکنون وظیفه ما چیست و باید چگونه برخورد کنیم؟

وی تأکید کرد: ۴۰ سال انقلاب اسلامی ثابت کرده است تا آنجایی که مقابل دشمن ایستادیم، دشمن عقب نشست؛ هشت سال صدام ملعون به پشتیبانی آمریکا با جمهوری اسلامی مقابله کرد و هنگامی‌ که مردانه ایستادیم و مقابله کردیم تا سال‌ها بعد از جنگ بیمه بودیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه افزود: اگر امروز می‌خواهیم جنگی اتفاق نیافتد، به فرموده رهبری باید انتقام سخت بگیریم؛ اگر برابر دشمن کوتاه بیاییم، دشمن دائماً بر ما فشار وارد خواهد کرد و اگر مقابل دشمن بایستیم، دشمن به خود اجازه حرکت نخواهد داد.

عبداللهی گفت: با این سیلی که به گفته رهبری بر گوش دشمن زدیم، می‌خواهیم به دشمن ثابت کنیم که ما به این سطح از دقت رسیده‌ایم که با موشک بالستیک می‌توانیم ساختمانی که مورد هدف قرار داده‌ایم را به‌صورت نقطه‌ای مورد اصابت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور منحوس آمریکا گفته بود در صورتی‌ که ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی دست از پا خطا کند، ۵۲ نقطه ایران را خواهد زد؛ دیدیم ۲۴ ساعت بعد از فرود موشک‌ها در عین‌الاسد، رئیس‌جمهور آمریکا گفت ما مردم ایران و رهبرانشان را به صلح دعوت می‌کنیم، ما اتحادیه اروپا را دعوت می‌کنیم که با ایران نشست برگزار کند و همه‌ چیز را مصالحه‌آمیز برگزار کنیم؛ وعده قرآن همین است، اگر شما پاسخ دندان‌شکن به دشمن بدهید، دشمن عقب می‌نشیند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه افزود: این طور نیست که آمریکا می‌گوید ما یک نفر را زدیم، شما هم یک نفر را بزنید؛ زیرا سردار سلیمانی یک نفر نبود؛ بلکه برای جهان اسلام یک ملت بود.

عبداللهی بیان کرد: امروز خون تمام آزادی‌خواهان جهان به جوش آمده است و انتقامی که ما می‌گیریم، نتیجه‌اش راهبردی خواهد بود و حداقل نتیجه راهبردی‌اش باید این باشد که آمریکا منطقه غرب آسیا را ترک کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سردار سلیمانی جهان اسلام فرمانده سپاه سرخه مرتضی عبداللهی سرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی

فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منزل سردار سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی با خانواده این شهید دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه کرمان
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم
  • اجلاسیه شهدا در گراش
  • سردار رادان: به سبک خودمان آزادی را ایجاد می‌کنیم