Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمداسماعیل اکبری شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی که با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بم به خبرنگار ایرنا گفت:به نظر من  مهمترین مساله کشور موضوع جمعیت است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زمانی به یاد جمعیت می افتیم لرزه بر اندام آدم می افتد و باید ابهامات موجود در جهت رفع این مولفه مهم را رفع کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور  اکبری افزود: در خصوص رفع این مشکلات راهکارهای متعددی مطرح گردیده که یکی از این موارد در حوزه سلامت و چگونگی مراقبت از مادر در سنین متفاوت است .

وی بیان کرد: هدف نهایی ما افزایش جمعیت به مفهوم بارداری و زایمان بیشتر است و ما حاملگی پرخطر نداریم باید یاد بگیریم از خانم های باردار در سنین بالا چگونه مراقبت کنیم .

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: در این حوزه باید  زایمان های مشکل دار را تشخیص دهیم و بطور مثال اختلالات کرموزمی که در مادران سنین بالا بیشتر دیده می شود در سنین ۱۸ تا ۳۵ سالگی نیم در هزار رخ می دهد.

مشاور عالی وزیر بهداشت درخصوص وضعیت جمعیت کشور تصریح کرد:ما در حال حاضر دارای بهترین ساختار جمعیتی هستیم و افراد زیر پانزده سال ما حدود ۲۰ درصد ، ۱۵ تا ۶۵ سال حدود هفتاد درصد و سنین بالای ۶۵ سال ما زیر ۱۰ درصد است و بدلیل اینکه تولدهای ما سال به سال کاهش پیدا کرده بزودی این وضعیت بهم می خورد و به فلاکت می رسیم .

پروفسور اکبری توضیح داد: در مادران باردار در سنین ۳۵سالگی به بالاتر مراقبت هایی وجود دارد و مادر در سه ماهگی اول بارداری خود با انجام سونوگرافی زمانی اولین علامت اختلالات کروموزمی مشخص شد تست های لازم را خواهد داد و در مادران ۴۵ ساله به بالا درصورت بروز مشکل که یک عدد در۳۰۰  مورد است می توانیم طبق قانون نوزاد را سقط کنیم .
مشاور عالی وزیر بهداشت درخصوص وضعیت جمعیت کشور تصریح کرد: ما در حال حاضر دارای بهترین ساختار جمعیتی هستیم و افراد زیر ۱۵ سال ما حدود ۲۰ درصد ، ۱۵ تا ۶۵ سال حدود ۷۰ درصد و سنین بالای ۶۵ سال ما زیر ۱۰ درصد است و بدلیل اینکه تولدهای ما سال به سال کاهش پیدا کرده بزودی این وضعیت بهم می خورد و به فلاکت می رسیم که بسیار نگران کننده است .

وی اظهارداشت: این ساختار ماندگار نیست و در سال های آینده زمانی فرزندان ما به سن کار برسند بدلیل اینکه تعدادشان کاهش یافته است قدرت تولید کار و درآمدزایی ندارند.

به گفته اکبری تمام هزینه های اولیه ناباروری افرادی که تحت پوشش بیمه هستند رایگان است و اگر فردی به مطب شخصی مراجعه کند دولت معادل آن پول را پرداخت خواهد کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها بم کرمان بارداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بم کرمان بارداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بم کرمان بارداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان را نتیجه عملیات وعده صادق دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت: این عملیات قدرت ایران و نیروهای مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی در ادامه از سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشورها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاوردهای امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرزهای دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاوردهای فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را نیز رونق می‌دهند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور