Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیفه حفتر با هدف رایزنی با مسئولان یونانی پیش از کنفرانس روز یکشنبه در برلین وارد آتن شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به منظور مذاکرات پیش از کنفرانس برلین وارد آتن شد.

یک منبع به خبرگرازی فرانسه گفت: حفتر وارد آتن شد و طبق اعلام رسانه‌های یونانی قرار است امروز (جمعه) مذاکراتی با نخست وزیر یونان و وزیر خارجه این کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام رسانه‌ها حفتر پس از ورود به یونان در هتلی در آتن مستقر و در نخستین دور از مذاکرات با نیکوس دندیاس، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

یونان به کنفرانس برلین دعوت نشده است و توافق‌نامه‌هایی را که دولت توافق ملی لیبی مستقر در طرابلس با رئیس جمهوری ترکیه امضا کرده رد می‌کند؛ توافق‌نامه‌هایی که به ترکیه این امکان را می‌دهد در مناطقی وسیعی از شرق دریای مدیترانه مطالبه حقوق کند.

کشورهای قبرس، مصر، فرانسه و یونان با صدور بیانیه‌ای هفته گذشته این توافق‌نامه‌ها را باطل اعلام کردند و نخست وزیر یونان هشدار داد، در صورتی که توافق‌نامه‌ها میان آنکارا و دولت طرابلس لغو نشود آتن در اتحادیه اروپا هرگونه توافق صلح در لیبی را رد خواهد کرد.

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس برلین يونان خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • رییس جمهور وارد تهران شد
  • رسمی| مطهری مربی تراکتور شد
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • رئیسی وارد سریلانکا شد
  • رئیس جمهور وارد سریلانکا شد
  • غیر رسمی؛ اولیویه ژیرو به لس آنجلس اف سی پیوست