Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوش چشم با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که سپاه را بی اعتبار کنند، گفت: آنها وقتی اعتبار سپاه کم شود مقوله دو قطبی معیشت یا موشک یا منطقه را می‌سازند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدمصطفی خوش چشم شب گذشته (پنجشنبه 26 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع بررسی رویکرد آمریکا در قبال ایران و منطقه اختصاص داشت با اشاره به اینکه توطئه‌های اخیر آمریکا با شهادت حاج قاسم آغاز شد و به دنبال آن همچنان ادامه دارد، گفت: آمریکایی‌ها بیش از ۱۵ سال است از راهبرد مهار جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تحلیل گر مسائل بین الملل با اشاره به انهدام پهپادهای آمریکا از سوی ایران گفت: وقتی پهپاد آن‌ها را زدیم و هیچ اقدامی نکردند به بلوف روی آوردند و وقتی عین الاسد را زدیم فهمیدیم که اهل بلوف هستند. وقتی به این نتیجه رسیدند که اقداماتشان در حوزه سخت هزینه دارد به دنبال عملیات نرم و عملیات روانی، ​ سیاسی و اقتصادی از طریق مداخله ارزی، جاسوسی اقتصادی و کوچ دادن سرمایه‌ها افتادند تا فشار حداکثری به نظام ما وارد کنند.

 

خوش چشم در ادامه با بیان اینکه با همه این شرایط وقتی به ترور سردار سلیمانی روی آوردند متعجب شدیم که چرا در حوزه سخت اقدام کردند، گفت: در موضوع سقوط هوایپمای اوکراینی مشخص شد که این اقدام سخت، تلفیقی از اقدامات نرم را در پی دارد. آنها به دنبال تضعیف ما از طریق اقدامات جانبی هستند و خواستند با ترور سردار سلیمانی ما را دچار شوک و اندوه کنند تا اعتقادمان به مقاومت منطقه‌ای تضعیف شود و از این طریق ما را به میز مذاکره بکشانند.

 

وی با اشاره به اقدامات متقابل آمریکا در تشریح آنها گفت: همزمان در حوزه یمن هم وارد شدند و خواستند برای ما سردرگمی ایجاد کنند و به تازگی هم تلاش کردند تجمعاتی در داخل ایران ایجاد کنند که اگر چه اکثریت قریب به اتفاق این جماعت اندک، ​ آدم آمریکا نیستند اما بالاخره درصد کوچکی از آنها بلندگوهایشان هستند که از جماعت سلطنت طلبان و منافقین دستور می‌گیرند. آنها هم اکنون در حوزه موشکی به دنبال بی اعتبار کردن تجهیزات ما هستند و مرتب این طرح خود را بزرگ نمایی می‌کنند و می‌خواهند در موضوع هسته‌ای هم اعتبار نظام را خدشه دار کنند.

 

تحلیل گر مسائل بین الملل در بخش دیگری از این برنامه خبری به هزینه هایی که آمریکا پس از ترور  شهید سلیمانی متحمل شد، گفت: آنها فکر می کردند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی جبهه مقاومت عقب نشینی می‌کند اما وقتی جمعیت ۲۵ میلیونی تشییع کنندگان سردار شهید سلیمانی را در ایران و عراق دیدند دیگر نتوانستند مولفه قدرت ما را تضعیف کنند و این شهامت و مقاومت، بمباران عین الاسد را برای ما به دنبال داشت. آنها بعد از شوکی که در ترور شهید سلیمانی برای ما به وجود آوردند تلاش کردند عملیات روانی خود را ادامه دهند و وقتی به نتیجه نرسیدند موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی را پیش کشیدند البته رسانه‌ها و مسئولان کشورمان هم در این قضیه دچار انفعال شدند که جا دارد رسانه‌ها در چنین مواقعی افکار عمومی را رها نکنند.

 

وی با بیان اینکه از صبح روز شنبه که ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره هواپیمای اوکراینی اطلاعیه داد باید پیوسته اطلاع رسانی‌ها صورت می‌گرفت، گفت: این گونه اظهارات که ما خبر نداشتیم و یا ما نبودیم، نباید گفته می‌شد و باید این حرف‌ها ریشه کن شود چرا که وقتی دیواره دفاعی فرو می‌ریزد همه جریان‌های اطلاعاتی مخالف به میدان می‌آیند. در موضوع هواپیمای اوکراینی از خارج بحث کتمان را مطرح می‌کنند که ما باید در داخل این موضوع را تغییر دهیم و سوال درستی را مطرح کنیم که مثلا چرا اطلاع رسانی طول کشید.

 

تحلیل گر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه در این شرایط رسانه‌ها نباید از اینکه اعتبارشان زیر سوال می‌رود منفعل باشند در تحلیل این موضوع گفت: اگر رسانه‌های داخلی به میدان نیایند خارجی‌ها از جمله نیویورک تایمز به دنبال هدایت افکار عمومی می‌افتدند. در موضوع هواپیمای اوکراینی قطعاً باید مقصران مجازات شوند، اما غرب به دنبال این است که موضوع این هواپیما را همچنان در صدر نگه دارد تا به خواسته‌های خود برسند تا از این طریق افکار عمومی به مولفه موشکی و حضور منطقه‌ای کم علاقه شود.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که سپاه را بی اعتبار کنند و وقتی اعتبار سپاه کم شود مقوله دو قطبی معیشت یا موشک یا منطقه را می‌سازند.

 

خوش چشم درباره دلیل تحریم های مکرر آمریکایی ها نیز با اشاره به اینکه آمریکا تحریم‌های اصلی خود را انجام داده است، گفت: این تحریم‌ها جنبه روانی دارد و همچنان تحریم را به عنوان ابزار‌های فشارشان ادامه می‌دهند و اروپایی‌ها تصمیم می‌گیرند مکانیسم ماشه را راه بیندازند و انگلیس هم تحریم غذا و دارو را مطرح می‌کند.

 

وی در ادامه تحلیل های خود درباره سقوط هواپیمای اوکراینی با اشاره به اینکه در خصوص هواپیمای اوکراینی باید به یک مدعی تبدیل شویم، گفت: اگر چه معتقدیم ما آن را زده ایم اما نیمه دیگر ماجرا باید از دل جعبه سیاه بیرون بیاید که آیا اختلال و یا نفوذی بوده است؟ در این موضوع ما شاهد لحن توهین آمیز وزیر خارجه کانادا بودیم که می‌گفتند ایران باید روزانه صداقت خود را در این موضوع به ما اثبات کند. این تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: اکنون دشمنان ما به دنبال ایجاد تجمعات و تظاهرات هستند که نمونه آن در تجمعات اخیر مقابل دانشگاه امیر کبیر و حضور سفیر انگلیس دیده شد و آن‌ها می‌خواهند موقعیت کف خیابانی را مزمن کنند تا کم کم با هر انگیزه‌ای مردم به خیابان‌ها بیایند و فشار حداکثری خارجی را با فشار داخلی همراه و ما را وادار کنند پای میز مذاکره بیاییم.

 

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف سخت، نیمه سخت و نرم است، گفت: در انتخابات دوم اسفند به جای اینکه معیشت را شعار اول قرار دهند بحث مذاکره کنیم یا نکنیم را مطرح خواهند کرد و می‌خواهند این اولویت اول ما شود و از طریق عملیات روانی کاری کنند که مردم مشکلات معیشتی خود را اولویت ندانند.

 

خوش چشم با تاکید اینکه آمریکایی به دنبال مهار جمهوری اسلامی هستند، گفت: در این شرایط نباید رسانه ها،  دولت و نیرو‌های مسلح منفعل باشند. در موضوع هواپیمای اوکراینی هم باید مردم به سراغ خانواده جانباختگان بروند و مرتب با آن‌ها همدردی کنند و در عین حال به دنبال اجرای عدالت هم باشند و دولت و کلیت نظام هم از این گونه کلمات که ما نمی‌دانستیم کنار بروند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما سردار سلیمانی طرح ملی فهما شهادت سردار سلیمانی رویداد ملی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی کانون های مساجد روزنامه ایران و آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

پارلمان آلمان، پیشنهاد تحریم‌های جامع‌تر اتحادیه اروپا و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم را رد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش دویچه‌وله، این پیشنهاد را اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دادند. فراکسیون پارلمانی این دو حزب خواستار اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر و بازنگری در سیاست نسبت به ایران است. اما دو پیشنهاد این فراکسیون، در پارلمان آلمان رای نیاورد و سایر احزاب با آن مخالفت کردند. طرح آنها قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های جامع‌تر در سطح اتحادیه اروپا بود.

یوهان دیوید وادفول، یکی از نمایندگان این فراکسیون از این که آلمان همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا با ایران است، انتقاد کرد و آن را «بن‌بست سیاست آلمان در قبال ایران» خواند. نیلس اشمیت، نماینده حزب سوسیال دموکرات در واکنش به انتقادهای این فراکسیون گفت: «بقای ایران به تجارت با آلمان بستگی دارد.» او تاکید کرد که دیپلماسی همچنان مسیر درست «برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» است و پرسید که جایگزین احزاب یادشده «برای جلوگیری از بمب هسته‌ای ایران چیست؟»

لامیا کادور از حزب‌سبزها هم اتهام مماشات با ایران را رد کرد و از ۱۰ بسته تحریمی علیه ایران از سال ۲۰۲۲، احضار سفیر ایران و ارجاع پرونده ایران به شورای حقوق بشر سخن گفت.

رناتا آلت از حزب دموکرات‌های آزاد هم حملات موشکی ایران به اسرائیل را یک نقطه عطف دانست. او به تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ اشاره کرد و گفت: «مشکل این است که ایران، این تحریم‌ها را دور می‌زند. بیش از نیمی از صادرات ایران به چین و ترکیه است. باید اقدام قوی‌تری علیه تجاوزات ایران و برنامه موشکی آن انجام دهیم».

گروه پارلمانی اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از دولت آلمان خواست تا پیش‌نویس بسته تحریمی جامعی علیه ایران را در چارچوب اتحادیه اروپا ارائه کند. نمایندگان این فراکسیون تاکید کردند که اروپا تا رسیدن به این هدف هنوز راه طولانی در پیش دارد و دولت آلمان به جای انتقاد کردن از ایران در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) باید پیشتاز اقداماتی تاثیرگذار علیه آن در اتحادیه اروپا باشد.

تحریم گروه‌های مورد حمایت ایران، تحریم‌های تجاری بیشتر، دشوارتر کردن تأمین مالی سپاه پاسداران و رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به انتقال فناوری و همچنین تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان مرکزی برای عملیات سپاه پاسداران در آلمان، موارد دیگری است که در این پیشنهاد آمده است.

گفتنی است که نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را شدیداً محکوم کردند و خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی شدند. این در حالی است که دولت‌های اروپایی و پارلمان اروپا ظرف هفت ماه گذشته نسبت به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و همچنین اقدامات تروریستی اسرائیل در سوریه از جمله علیه سفارت ایران، سکوت اختیار کرده‌اند. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار گسترش تحریم‌ها علیه رژیم اسلامی به ویژه در عرصه‌های نفت و بانک شدند. آنان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند که نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران و نقش آن در بی‌ثبات کردن خاورمیانه به ویژه از خلال حمایت از گروه حماس را تأیید کند. یادآور می‌شود طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، خود را در حد پادوی بی‌اختیار آمریکا پایین آورد و به ایران اعلام کرد که قادر به انجام تعهدات ضد تحریمی و خرید نفت ایران یا تجارت متقابل حتی در حد فروش دارو نیست. بنابراین ایران پس از دو سال خویشتنداری اقدام به توقف اجرای تعهدات برجامی کرد.

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند