Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:20:47 GMT

ورزش نابینایان همدان زیر چتر حمایتی مسوولان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۷۳۰۷

ورزش نابینایان همدان زیر چتر حمایتی مسوولان

همدان در حالیکه هم اینک جزو سه استان برتر ورزش نابینایان و کم بینایان کشور به لحاظ مدال آوری و رشد رشته های ورزشی زیر پوشش فدراسیون به شمار می رود اما همچنان درگیر و دار مشکلات و دغدغه های سخت و نرم افزاری است.

قدمت ۲۰ ساله ورزش نابینایان و کم بینایان استان همدان در سال های اخیر با پیشرفت های قابل توجهی همراه شده است و در دوره های گذشته پاراالمپیک و پاراآسیایی شاهد تصاحب مدال های رنگارنگ در رشته هایی نظیر دو ومیدانی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود پیشرفت های به دست آمده، همچنان ورزشکاران نابینایان این استان درگیر موانع و مشکلات مختلف به ویژه امکانات و تجهیزات هستند.

سهم بسزای همدان در رشد ورزش نابینایان کشور

مربی تیم ملی گلبال کشور گفت: همدان سهم بسزایی در رشد و اعتلای ورزش نابینایان و کم‌بینایان کشور دارد.

محمدکرم کولیوند اظهار داشت: گلبال و دو ومیدانی از رشته های فعال و موفق ورزش این استان است و قطع به یقین می تواند در المپیک ۲۰۲۱ جوانان از سهم خوبی برخوردار باشد.

وی بیان کرد: هیات نابینایان همدان در سال های اخیر با فراهم کردن امکانات لازم و نیز پروسه استعدادیابی و پرورش نخبه ها توانسته سهم بسزایی در تیم های ملی داشته باشد اما نیاز است در شهرستان ها نیز زیرساخت های لازم فراهم شود.

این مربی تویسرکانی اظهار داشت: هم اکنون این شهرستان قطب اصلی گلبال استان همدان به شمار می رود اما به لحاظ سخت افزاری مشکل داریم.

کولیوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفته ای سه جلسه گلبال به صورت زوج و فرد در همدان و تویسرکان دایر است و توقع داریم تا المپیک ۲۰۲۱ جوانان چند نخبه از این استان در تیم ملی قرار بگیرند.

وی افزود: گلبال آقایان همدان قهرمان کشور است و گلبالیست های این استان جزو بهترین ها هستند.

خرابی کفپوش سالن

رییس هیات نابینایان شهرستان تویسرکان نیز گفت: کفپوش سالن تویسرکان تخریب شده و مشکل تمرین داریم.

بهمن خزایی افزود: سالن گلبال تویسرکان با مشکلات عدیده مواجه است و امکانات لازم را برای ادامه تمرین و مسابقه ندارد.

وی اضافه کرد: اکثر گلبالیست های این شهرستان اهل روستا هستند و برای حضور در سالن مشکل دارند.

خزایی خاطرنشان کرد: اجاره سالن برای ورزش نابینایان تویسرکان نیز بسیار بالا است و تاکنون نتوانسته ایم به صورت رسمی سالن را تحویل بگیریم.

وی گفت: بالا بودن هزینه ها و مشکلات عدیده مالی باعث شده تا نتوانیم هدف های کلان هیات را به خوبی در رشته گلبال اجرایی کنیم.

ملی پوش گلبال کشورمان نیز گفت: خرابی کفپوش سالن قائم تویسرکان اجازه تمرین مناسب را نمی دهد.

میلاد سوری افزود: سرمای سالن نیز باعث شده تا مشکلات گلبال تویسرکان افزایش یابد در حالیکه از قطب های اصلی گلبال کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود توپ نیز داشتیم که البته با مساعدت هیات نابینایان استان تعدادی توپ تحویل تویسرکان شد.

استخرها همکاری نمی‌کنند

کاپیتان تیم منتخب شنای نابینایان و کم بینایان همدان نیز گفت: استخرهای استان با شناگران نابینا همکاری نمی‌کنند.

اعظم کیانی امین افزود: برای تمرین استخرها سانس نمی دهند در حالیکه باید هفته آینده به مسابقات کشوری اعزام شویم.

وی اضافه کرد: فقط چند سانس موفق به تمرین شده ایم و با این شرایط آمادگی چندانی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور نداریم.

کیانی امین خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری های هیات نابینایان و کم بینایان استان، مشکلات ورزش شنای بانوان نابینا همچنان پابرجا است.

حل مشکلات ورزش نابینایان تا پایان سال

معاون توسعه ورزش قهرمانی همدان نیز گفت: تمامی دغدغه ها و مشکلات ورزش نابینایان را تا پایان سال حل می کنیم.

عباس قهرمانی ورزش نابینایان و کم بینایان همدان را یکی از موفق ترین هیات های ورزشی این استان برشمرد و گفت: همدان در سال های گذشته در سطح تیم ملی و رقابت های قهرمانی و لیگ کشور درخشش داشته است و به آنها افتخار می کنیم.

وی اضافه کرد: به طور قطع این هیات را مورد حمایت جدی قرار می دهیم تا همانند سال های قبل نه تنها شرایط حضوری موفق در مسابقات کشوری را داشته باشند، بلکه مقدمه ظهور استعدادهای جدید در این قشر ورزشکار نیز فراهم شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: مشکل کفپوش سالن تویسرکان برای گلبالیست ها تا پایان سال برطرف می شود و از طریق دستگاه ورزش این شهرستان پیگیر مشکلات خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه شنای نابینایان برای حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی کشور حق استفاده از سانس استخر را دارد، گفت: از معاونت ورزش بانوان خواسته ایم تا این مشکل را هرچه سریعتر برطرف سازند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی همدان یادآور شد: سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان صرف هزینه های ورزش نابینایان و کم بینایان استان همدان می شود و جزو برترین های کشور به شمار می رویم.

برچسب‌ها همدان فدراسیون نابینایان ورزش قهرمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان فدراسیون نابینایان ورزش قهرمانی همدان فدراسیون نابینایان ورزش قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و فرمودند که حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

وی افزود: از مسؤولان اجرایی و قضائی درخواست کرده‌ایم که مشکلات بعضی کارخانجات که حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند ورود جدی داشته باشد.

امام جمعه الوند تاکید کرد: رکن اصلی تولید که مطالبه جدی رهبری هم هست کارگر است وقتی این‌ها به کارگر بها قائل نمی‌شوند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ وقتی کارگران را اخراج می‌کنند آیا مدعی العموم وظیفه‌ای ندارد که آنها را پاسخگو کند؟

وی با طرح این پرسش که مسؤولان قضائی استان چرا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود نمی‌کنند تاکید کرد: دستگاه قضا با مدیران واحدهایی که با زندگی مردم و کارگران بازی می‌کنند برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: رهبری معظم هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

وی با اشاره به ادامه جنایت اسرائیل در غزه عنوان کرد: بدون شک، در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است. این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز معلم یادآور شد: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد. امام (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان را «بصیرت» دانسته‌اند.

کد خبر 6089140

دیگر خبرها

  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی