Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند،ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جانباختگان اظهار داشت:
 از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست  متعجب شدیم. جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از  انتظار با هیاتهای اعزامی این کشورها انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسوی افزود : برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می کنیم که تقریبا همه اجساد شناسایی شده اند و همکاری و بررسیهای فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرفها در جریان است و این گونه همکاریها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:
با اینحال عجیب است وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم  شناسایی تقریبا همه اجساد و سایر همکاریها چنین بیانیه ای خوانده و بیش از آن خواستار دسترسی کنسولی  می شود که در همان روز اول حادثه صرفا بخاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته به طرق مختلف به دولت کانادا اعلام کرد صرف نظر از چگونگی شرایط روابط سیاسی دو کشور، با توجه به اینکه روابط کنسولی با حقوق افراد در ارتباط است به مصلحت اتباع دو کشور است که نمایندگیهای کنسولی در دو کشور فعال باشند، ولیکن دولت وقت کانادا بخاطر مسائل سیاسی و همراهی با آمریکا برای فشار به شهرواندان ایران و ایرانی تبارها حتی حاضر به گفتگوی مستقیم در این رابطه نشد و اکنون هم معلوم نیست با چه انگیزه ای این اظهار نظرها و طلبکاریها انجام می شود.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: ما از همه طرفها درخواست می کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم انگیز را دستاویز مطامع و ژستهای سیاسی نکنند و بخاطر خانواده های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی حاشیه ای که در حال انجام است به پایان برسد.

312 310

کد خبر 1343128

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کانادا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است