Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه کشورهایی که اتباع آنها در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین در ایران جان باختند با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره علت وقوع این حادثه شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، وزرای امور خارجه پنج کشور اوکراین، کانادا، سوئد، افغانستان و انگلیس موسوم به گروه بین‌المللی همکاری برای پیگیری حادثه سقوط هواپیما اوکراینی، بدون حضور ایران تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که از سوی «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امور خارجه کانادا قرائت شد، اعضای گروه یادشده برای همکاری با ایران چارچوبی را درباره نحوه تعامل با تهران در ارتباط با این حادثه ترسیم کرده اند.

این چارچوب عبارت است از همکاری کامل و بدون مانع برای دسترسی مقامات کشور عضو گروه در داخل ایران به منظور ارائه خدمات کنسولی، اینکه روند شناسایی قربانیان با رعایت احترام، شفافیت و مطابق با قوانین بین المللی و خواست خانواده‌های ایشان برای انتقال اجساد اجابت شود.

امکان انجام تحقیقات کامل، شفاف و مستقل برای ملت‌های عزادار فراهم و از سوی کنوانسیون بین المللی هوانوردی نظارت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان امور خارجه ایران صدور بیانیه ای لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

«آنتونی بلینکن» در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت