Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با وجود کاهش حجم ترافیک در روز جمعه شاهد تجمع غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا هستیم.

لیلا نظری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت کیفیت هوای تهران اظهار کرد: اطلاعات دریافت‌‌ شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران بیانگر آن است که کیفیت هوای پایتخت با شاخص 91 در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که وضعیت کیفی هوای تهران تا به امروز ۲۵ روز پاک، 207 روز قابل قبول، 65 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است، افزود: بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران با دمای 4 درجه سانتی‌گراد با بیشینه 5 و کمینه 2 درجه سانتی‌گراد و وزش باد (با بزرگی بالاتر از 1.5 متر بر ثانیه) به‌ سمت شمال غرب در جریان است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این مطلب که با وجود کاهش حجم ترافیک در روز جمعه شاهد تجمع غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در پایتخت بوده‌ایم، افزود: وضعیت فعلی هوا ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها از روز قبل است.

نظری با بیان این‌که احتمال بارش‌های پراکنده و رشد ناپایداری جوی در طی روز سبب می‌شود که از غلظت آلاینده‌ها تا حدودی کاسته شود، گفت: در اواخر روز جمعه همراه با افزایش حجم ترافیک بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن شاهد برقراری شرایط نامطلوب در بیشتر مناطق شهر تهران خواهیم بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: تداوم وضعیت جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز شنبه (28 دی 98) به همراه ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی برخی ساعات صبحگاه دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/۴۱۰۵/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش آلاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت