Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش بازار شرکت‌های بورس تهران در تاریخ بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۹۸ به رقم ۱۴۲۲ هزار میلیارد تومان نزدیک شد که نسبت به روز قبل از آن حدود ۶۰.۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی نوشت: در میان ۳۲۲ شرکت بورسی، ارزش بازار تعداد ۳۰۷ شرکت طی روز بیست و سوم دی‌ماه، افزایش و ارزش بازار تعداد ۱۱ شرکت کاهش یافت و ارزش بازار چهار شرکت دیگر نیز تغییری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۳۰۷ شرکتی که با افزایش ارزش بازار مواجه شدند، تعداد ۸۸ شرکت، از افزایش ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برخوردار شدند و در بین آنها ۱۳ شرکت افزایش ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومانی را طی یک روز تجربه کردند.

براساس این گزارش، بیشترین افزایش ارزش بازار متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود که ارزش آن فقط در روز بیست و سوم دی ماه حدود ۸.۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشت و بعد از آن شرکت پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت که افزایش ۴.۳ هزار میلیارد تومانی را در ارزش بازار خود تجربه کرد.

از حیث نرخ رشد ارزش بازار، بیشترین نرخ رشد طی روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مقایسه با روز قبل از آن متعلق به شرکت ماشین سازی اراک با رقم ۲۵.۷ درصد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱.۸ درصد و بیسکوییت گرجی با ۱۱.۲ درصد رشد است.

براساس این گزارش بانک ملت تنها بانک بورسی کشور بود که در بین ۱۰ شرکت نخست این فهرست قرار دارد و ارزش بازار آن در روز بیست و سوم دی‌ماه با یک هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان افزایش نسبت به روز قبل از آن به ۳۰.۱۹۰ میلیارد تومان رسید.

براین اساس بانک پاسارگاد در رده دوم با رشد ارزش بازار ۵۴۹ میلیارد تومانی و بانک صادرات در رده سوم با رشد ارزش بازار ۴۵۶ میلیارد تومانی قرار گرفتند.

براساس این گزارش، ارزش بازار بانک‌های تجارت ۴۲۵ میلیارد تومان، پارسیان ۲۵۴ میلیارد تومان، خاورمیانه ۱۹۴ میلیارد تومان، سینا ۱۴۰ میلیارد تومان، اقتصاد نوین ۱۳۸ میلیارد تومان و کارآفرین ۱۲۷ میلیارد تومان نسبت به روز بیست و دوم دی ماه افزایش یافت.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما فهما رویداد ملی فهما سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های مساجد مسجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳