Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -امام جمعه مشهدمقدس گفت: دشمن در حال حاضر در حال ترویج این دوقطبی است که با مقاومت امنیت ایران به‌هم می‌خورد و برخی مجامع فرهیخته ما نیز متاسفانه این را ترویج می‌کنند.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع مصادیق تقوا در روابط خانوادگی بود و در مورد جایگاه و نسبت دو همسر به یکدیگر از دیدگاه دین و قرآن بحث می‌کردیم؛ مصداق تقوا در جریان رابطه زندگی خانوادگی در درجه نخست ایجاد و تحقق نسبت موقعیت خاصی است که همسران با یکدیگر در آموزش‌های دینی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهدمقدس گفت: اسلام و قرآن در مقام تنظیم خانواده برحسب ارتباط زن و شوهر با یکدیگر آموزه‌هایی دارد که اگر ارتباطات بر این اساس بین زن و شوهر قائم شد سعادت یک زندگی خانوادگی را و پرورش صحیح فرزندان را تامین می‌کند. از نظر اسلام، خانواده آرامشگاه و پرورشگاه است؛ آرامش برای زن و شوهر و پرورش فرزند.

علم‌الهدی عنوان کرد: بخش عمده این مسئله مربوط به نوع روابط زن و شوهر با یکدیگر است، در قرآن کریم اصولی را برای این مسئله بیان کرده است. فضیلت‌ها در جریان پرورش دین به صورت خواسته‌سازی درمی‌آید و این شگرد تربیتی ویژه فرهنگ اسلام و قرآن است و در سایر فرهنگ‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم فضیلتی انسانی را برای فردی ایجاد کنید بهترین راهش این است که آن را به صورت خواسته برای وی قرار دهید تا زمانی که مسائل اخلاقی و فرهنگی برای ما و فرزندان ما در شکل خواسته جلوه نکند نمی‌توانیم در تربیت عزیز خود را در این مسیر پرورش دهیم. این خواسته‌سازی فضیلت یک شگرد تربیتی اسلام است و یکی از ابزارهای تربیتی ما دعا است، زیرا فضائل و موقعیت‌ها در شکل خواسته از خدا به ما تلقین شده و ما نیز به‌دنبال آن می‌رویم.

علم‌الهدی با تشکر از مشهدی‌ها بابت حضور در راهپیمایی روز سه‌شنبه اظهار داشت: امروز نیز یک راهپیمایی سراسری بعد از نماز جمعه خواهیم داشت که قطعا شرکت می‌کنید، بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر این انقلاب و رسیدن انقلاب به نسل سوم و چهارم امیدواریم در گام دوم با این وضعیت فوق‌العاده نیز توفیق پاسداری و نگهبانی از انقلاب را داشته باشیم.

خطیب جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: انقلاب ۴۰ ساله دومش با ۴۰ ساله اولش متفاوت شده است، هر جریانی وقتی سرعت می‌گیرد کیفیتش با جریان قبل فرق دارد، انقلاب مقدس اسلامی ما انقلابی است که باید جهان را آماده کند تا وجود مقدس امام زمان (عج) برای حکومت جهانی تشریف بیاورند و برای اینکه فرج سریع‌ترش شود انقلاب نیز باید در توسعه سرعت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله دشمن نیز جدی‌تر می‌شود و حرکات پرشور نیز مقابل دشمن بیشتر می‌شود و تهاجم دشمن نیز افزایش می‌یابد، این سرعت گرفتن انقلاب دارای مقتضیاتی است که خواه ناخواه امروز و گذشته انقلاب را با یکدیگر متفاوت می‌سازد، دولت‌ها و سیاست‌ها مانده‌اند چه کنند تا امروز روی آمریکا به‌عنوان یک قدرت حساب می‌کرده‌اند، اما امروز آمریکا دچار یک ضایعه جبران‌ناپذیر شد. این بینش دنیا را نسبت به آمریکا تغییر داد.

علم‌الهدی افزود: کشورها از آمریکا تقاضای تاسیس پایگاه نظامی در کشور خودشان را داشتند و هزینه پایگاه نظامی از حقوق سربازانش گرفته تا بقیه به عهده کشور میزبان بود، آمریکا با این کار بر منطقه مسلط می‌شد و کشور میزبان نیز دنبال تامین امنیتش بود و این حرکتی که عزیزان ما در عین‌الاسد انجام دادند تمام دنیا را به شک انداخت که پایگاه نظامی آمریکا برای ما امنیت ندارد؛ امیر قطر به فاصله دو روز به ایران آمد، زیرا احساس کرد پایگاه نظامی آمریکا در قطر برای این کشور خطر است.

وی تصریح کرد: عراقی‌ها جدی راه افتادند که باید آمریکایی‌ها از کشورشان بیرون بروند، معنای موشک نقطه‌زن چیست؟ این موشک دوربرد نقطه‌زن در اختیار ایران است و آمریکا هر کجا هست برای کشور میزبان خطر دارد، وضع دنیا تغییر کرده و بینش دنیا تغییر کرده است و حتی اروپایی‌ها که مانند روباه دنباله‌رو آمریکا بودند این‌ها نیز به شک افتادند که تا کجا باید دنبال آمریکا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ۴۰ سال دوم انقلاب سرعت گرفته و سرعت انقلاب، جهانی شدن و توسعه آن است و بساط استکبار را از روی کره زمین جمع می‌کند، این لازمه سرعت گرفتن انقلاب است، دشمن دست به‌کار شده است، دست به‌کار شدن دشمن نیز سریع است دشمن تاکنون در موضع ابتکاری بود و می‌خواست سلطه را بر منطقه تثبیت کند، اما امروز از مسئله فعل گذشته و دچار انفعال شده و می‌خواهد صرفا از خودش دفاع کند.

علم‌الهدی افزود: دست به انواع و اقسام کارها می‌زند و داخل کشور ما فتنه می‌کند و تحریم صورت می‌دهد با حرکت نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، زیرا در قدم اول هستی خودش را باید در منطقه خاکستر شده ببیند، دشمن درصدد است اندیشه‌هایی ایجاد کند تا مردم در حرکات انقلابی مردد شوند از این اندیشه‌های فاسد که ترویج شده و در برخی مجامع فرهیخته‌تر مطرح می‌شود مسئله دوقطبی امنیت و مقاومت است، دشمن می‌خواهد تلقین کند این مقاومت نتیجه‌اش از دست رفتن امنیت است.

وی بیان کرد: دشمن، دشمن است و گرگ است امام بزرگوار ۴۰ سال پیش فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است، گرگ جز دریدن و خوردن و پاره پاره کردن کار دیگری ندارد و همه هستی ما را در استخدام خود درمی‌آورد و نسل ما را بدبخت می‌کند تا خودش بیشتر ببرد. در مقابل دشمن سکوت کنیم؟ در این صورت امنیت داریم؟ باید مقاومت کرده و بایستیم. در راه خدا است این مقاومت و قدرت حق نیز ما را یاوری می‌کند.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آيت الله علم الهدي احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آن‌ها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. این‌ها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

دیگر خبرها

  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد