Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:16:27 GMT

امریکا عامل همه نابسامانی‌های منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۹۱۶۳

امریکا عامل همه نابسامانی‌های منطقه است

امام جمعه زنجان امریکا را دلیل نابسامانی‌های موجود در منطقه دانست و تاکید کرد:با توجه به اینکه دشمن به هیچ اصل و ارزشی پایبند نیست باید برای مقابله آماده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه اظهار کرد: دختر پیامبر اسلام، دفاع جانانه‌ای از حریم ولایت و امامت داشته و در این راه جانش را هم فدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به تشییع یکی از جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در زنجان اشاره و تصریح کرد: باید از حضور آگاهانه مردم در این مراسم تقدیر کرد.

وی سالروز شهادت نواب صفوی یکی از مبارزان فدائیان اسلام را یادآور شد و گفت: وی یکی از مبارزان انقلابی و جهادی، معنویت گرا، اخلاق مدار با تقوا و بنا به روایتی مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل‌الله و معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور بود.

آیت‌الله خاتمی به در پیش بودن روز غزه اشاره و عوامل دخیل در آوارگی مردم فلسطین و نقش کشورهایی مانند انگلیس را در تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی تشریح کرد.

امام جمعه زنجان به نقش سردار شهید سلیمانی در ماندگاری موضوع فلسطین در اذهان اشاره کرد و گفت: سردار راهبرد کاربردی برای مقابله فلسطینی‌ها با رژیم غاصب صهیونیستی طراحی کرد که نتایج آن در عدم توان مقابله رژیم صهیونیستی با مبارزان فلسطینی عیان شده است.

وی امریکا را دلیل نابسامانی‌های موجود در منطقه دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند: «حضور آمریکا در این منطقه ما،جز شر و فساد اثر دیگری نداشته است و هر جایی که قدم می‌گذارد نا امنی و جنگ بوده و اتحاد ملت ها تنها راه مهار و شکست آمریکا است.»

آیت الله خاتمی به عقب‌نشینی آمریکا از مواضع قبلی خود در جنگ با ایران اشاره کرد و افزود: موشک باران پایگاه نظامی امریکا در عراق و رای مجلس عراق در اخراج نظامیان امریکا از دلایل این عقب‌نشینی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه دشمن به هیچ اصل و ارزش انسانی اعتقاد ندارد و پایبند نیست، ادامه داد: با توجه به این موارد داشتن آمادگی برای مقابله از الزامات است.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین هنوز مشخص نشده است، افزود: هر چند تحلیل‌هایی در این مورد ارائه شده، ولی ابعاد این حادثه تلخ که مردم ایران را داغ‌دار کرد، باید مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان شهید خاتمی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم