Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اسمعیل پور اظهار داشت: ستاد فرماندهی آتش نشانی  پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در ساعت هفت و ۳۰ دقیقه مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک واحد آپارتمانی واقع در مسکن مهر بلوار فضیلت، ایستگاه‌ شماره پنج سازمان آتش نشانی را با چهار دستگاه خودرو و ۱۲ نفر آتش‌نشان برای امدادرسانی به محل اعزام کرد.

وی بیان کرد : اما بدلیل وسعت حادثه درخواست نیروی کمکی شد که هم‌زمان نیروهای ایستگاه‌های یک و ۲ نیز به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان ادامه داد: یک واحد آپارتمانی در طبقه چهارم طعمه حریق شده و دود و شعله از پنجره‌ها به بیرون زبانه می‌کشید.

وی تصریح کرد: نیروهای عملیاتی با رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق و گاز ، به چند گروه عملیاتی تقسیم شده و با باز کردن درب ورودی منزل  با دستگاه تنفسی وارد محیط پر از دود و آتش شده و شروع به اطفای حریق کردند.

رییس سازمان آتش نشانی سمنان ابراز داشت:  در این حادثه خانم ۳۵ ساله‌ای قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی  خود را از طبقه چهارم به پایین پرتاب می‌کند که به مراکز درمانی منتقل شد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بانوی مصدوم در بخش ICU بیمارستان کوثر این شهر تحت درمان است.

۴۷۲۳۷ کد خبر 1343230

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با تشدید بحران دریای سرخ و هزینه‌های سنگین آن برای غربی‌ها که به دلیل واکنش ارتش یمن در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آمده، آمریکایی‌ها در هفته‌های اخیر طرح‌هایی را برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه انصارالله یمن به منظور بازگرداندن آرامش به دریای سرخ مطرح کرده‌اند. در همین راستا، حتی برخی مقامات آمریکایی از احتمال حمله مستقیم به زیرساخت‌های یمن صحبت کرده اما هیچ یک از این تهدیدات تردیدی در رزمندگان یمنی برای ادامه دادن به وعده‌های خود ایجاد نکرده است. در همین راستا، گفتگویی با حسن هانی‌زاده –کارشناس مسائل منطقه- انجام شد.

بیشتر بخوانید: غزه مظهر عدم رعایت عدالت بین المللی و تکرار اشتباهات تاریخی

وی در پاسخ به سوالی در مورد گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص آتش یس جنگ غزه مطرح شده گفت: پس از 10 دور مذاکره نفس‌گیر بین بازیگران بحران غزه در طول نزدیک به 8 ماه گذشته، در آخرین نشست که در قاهره برگزار شد، دو کشور مصر و قطر به عنوان دو بازیگر مهم منطقه‌ای طرح مشترکی را برای آتش بس در غزه ارائه دادند که بر اساس آن آتش‌بس برقرار و در یک بازه زمانی 4 ماهه تبادل اسرا انجام شود و همچنین مردم غزه به شهر خود بازگردند و کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی غزه ازسرگرفته شود.

هانی زاده با بیان اینکه نمایندگان آمریکا هم در نشست قاهره حضور داشتند، اظهار کرد: آنها اعلام کردند که تضمین‌های لازم را برای اجرای این توافق خواهند داد اما با این وجود کهحماس این توافق را پذیرفت، نمایندگان رژیم صهیونیستی به دستور شخص بنیامین نتانیاهو اعلام کردند که این توافق را نمی‌پذیرند. وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی در حال حمله هوایی به رفح است و تلاش می‌کند تا مردم این منطقه را به کوچ اجباری به سمت مصر مجبور کند.

از نظر این کارشناس منطقه، این مسئله به عنوان یک خط قرمز برای دولت مصر تلقی می‌شود؛ زیرا مهاجرت نزدیک به 2 میلیون نفر از اهالی غزه و رفح به مصر پیامدهای امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی بالایی برای قاهره خواهد داشت و به همین دلیل دولت مصر اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی آماده پذیرش مهاجرین نیست. به اعتقاد وی، اگر نتانیاهو دست به ماجراجویی جدیدی بزند و به رفح حمله کند که احتمال آن بالاست، آمریکا و اتحادیه اروپا از نتانیاهو و کابینه او عبور خواهند کرد؛ زیرا اکنون شرایطی فراهم شده که حکم تعقیب جنایی بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه او به دلیل ارتکاب جنایت جنگی در دادگاه بین المللی لاهه در حال عملیاتی شدن است.

هانی زاده با اشاره به هشدار آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم حمله به رفح، تصریح کرد: حمله به رفح تنبیهاتی برای نخست وزیر این رژیم به همراه خواهد داشت و به نظر می‌رسد در روزهای آینده بحران غزه پیچیده‌تر خواهد شد. وی افزود: اگر اسرائیل به طور جدی به رفح حمله کند، مصر، آمریکا و اتحادیه اروپا واکنش‌های تندی نشان خواهند داد.

کارشناس مسائل منطقه در پاسخ به سوالی در ارتباط با واکنش‌های احتمالی مصر به حمله به رفح گفت: در درجه اول مصر از طریق نهادهای بین المللی مسئله را دنبال خواهد کرد اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دو میلیون آوره فلسطینی را به سمت صحرای سینا کوچ اجباری بدهد، قطعا ارتش مصر ورود پیدا خواهد کرد و دامنه جنگ از اراضی اشغالی به کل منطقه سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مصر امادگی درگیری مستقیم به ویژه در حوزه هوایی را با اسرائیل ندارد، پیش‌بینی کرد که احتمالا قاهره سطح مناسبات خود را با تل‌آویو کاهش خواهد داد. وی در خصوص پیامدهای ورود مصر به درگیری با اسرائیل اظهار کرد: مصر دارای جایگاه مهمی در جهان عرب و جهان اسلام است و با حدود 100 میلیون جمعیت بزرگترین کشور عربی جهان محسوب می‌شود و همچنین ارتش قدرتمندی دارد و می‌تواند در تغییر معادلات منطقه‌ای و جهانی موثر باشد.

هانی زاده خاطر نشان کرد: دبیرخانه اتحادیه عرب در مصر قرار دارد و این کشور به عنوان رهبر معنوی جهان عرب تلقی می‌شود و بنابراین در صورت ورود مصر به جنگ، قطعا بازنده آن به لحاظ سیاسی و امنیتی اسرائیل خواهد بود. وی در خصوص تلاش‌ها برای عادی‌سازی بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز گفت: عربستان سیاست خاصی در این مسئله دنبال می‌کند و حکام این کشور به دنبال ارتقاء جایگاه خود در سطح منطقه و جهان هستند.

به اعتقاد این کارشناس منطقه، عربستان هم تمایل دارد که روابطش با اسرائیل را عادی کند و هم به دلیل شرایط داخلی غزه و کشتار حدود 35 هزار نفر تحت فشار افکار عمومی قرار دارد و عادی سازی روابط هزینه‌های حیثیتی، سیاسی و اعتباری بالایی برای ریاض خواهد داشت و رابطه با اسرائیل می‌تواند موجب انزوای این کشور شود. وی افزود: اکنون حکام این کشور به دنبال وقت‌کشی در این زمینه هستند تا شرایط غزه و رفح مشخص شود و جنگ به پایان برسد؛ اما پس از پایان جنگ غزه، قطعا عربستان با اسرائیل رابطه برقرار خواهد کرد.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1229932 برچسب‌ها رفح غزه بنیامین نتانیاهو اسرائیل

دیگر خبرها

  • سازمان ثبت اسناد با صدور سند در نهضت ملی مسکن یاریگر دولت سیزدهم است
  • جزییات آتش‌سوزی مدیران خودرو اعلام شد
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم