Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@07:54:16 GMT

۵ کشور خواستار دریافت غرامت از ایران شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۱۲۸۷

۵ کشور خواستار دریافت غرامت از ایران شدند

دولت‌های ۵ کشوری که اتباع آن‌ها جان خود را در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی از دست داده بودند خواستار دریافت غرامت از ایران شدند.

به گزارش نورث ورست آرکانزاس، وزرای امور خارجه کانادا، انگلیس، افغانستان، سوئد و اوکراین در بیانیه‌ای مشترک پس از دیدار در انگلیس اعلام کردند که از ایران می‌خواهند به خانواده قربانیان این حادثه غرامت پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۵ کشور خواستار دریافت غرامت از ایران شدند

۵۷ نفر از قربانیان هواپیمای اوکراینی تابعیت کانادایی داشته که البته تعداد زیادی از آن‌ها ایرانیان مقیم کانادا بودند.

۱۷ نفر از قربانیان شهروند سوئد و ۱۱ نفر نیز از اوکراین بودند.

از سوی دیگر افغانستان و انگلیس نیز هر کدام ۴ نفر از اتباع خود را در این حادثه از دست دادند.

هفته گذشته موشک‌های پدافند ایران به اشتباه هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی اوکراین را موشک کروز تشخیص داده و آن را هدف قرار دادند.

در این حادثه ۱۷۶ نفر جان خود را از دست دادند.

وزرای این کشور‌ها اعلام کردند قبول مسئولیت این اشتباه از سوی ایران قدم خوبی است. وزیر امور خارجه کانادا می‌گوید: ایران باید پرداخت غرامت به خانواده قربانیان به عنوان بخشی از روند جبران این حادثه را بپذیرد.

این هواپیما اگرچه ساخت شرکت بوئینگ آمریکا بود، اما موتور آن از سوی یک شرکت آمریکایی فرانسوی به بوئینگ تحویل داده شده بود.

وزیر امور خارجه کانادا در این باره گفت: کانادا و ۴ کشور دیگر به همراه هلند که ۲۰۰ نفر از اتباع خود را در حادثه شلیک پدافند به هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین را از دست داده آماده‌اند تا تجربیات خود را در این باره به اشتراک بگذارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی موشک های پدافند ایران موشک کروز شرکت بوئینگ آمریکا کانادا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)