Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد در هنگام سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تهران، دست‌کم ۶ فروند جنگده اف-۳۵ ارتش آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران در حال پرواز بوده‌اند. ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد کشورش اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه 8 ژانویه (18 دی) اندکی قبل از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تهران، دست‌کم 6 فروند جنگنده اف-35 ارتش آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران در حال پرواز رصد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: «پرواز احتمالی جنگنده‌های اف-35 در نزدیکی مرزهای ایران اندکی بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق و اندکی قبل از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، نشان از پرتنش بودن شرایط در لحظه سقوط هواپیما دارد.  اطلاعات ما نشان می‌دهد که ایران منتظر یک حمله از سوی آمریکایی‌ها بوده است. آنها نمی‌دانستند که این حمله دقیقاً چگونه خواهد بود، اما دست‌کم 6 فروند اف-35 درست در نزدیکی مرزهای ایران در حال پرواز بودند.»

وزیر خارجه اوکراین از همکاری ایران درباره سانحه هوایی اخیر تشکر کردشمخانی: هیچ قصدی برای کتمان دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی وجود نداشتدلنوشته ظریف در رثای جانباختگان پرواز اوکرایناطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح: هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی غیرعمد سقوط کرد

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا