Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل ورزش و جوانان، جمعی از مسوولان و ورزشکاران در این آیین که شامگاه جمعه به مناسبت بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت برگزار شد، حضور داشتند. 

رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری جشنواره بین المللی ورزش زورخانه‌ای تقویت وحدت بین کشورهای اسلامی و ترویج این ورزش در دیگر کشورهاست و بحث برد و باخت در این جشنواره مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی قمری اظهار داشت: فدراسیون جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران پس از بررسی‌های لازم و با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی در این ورزش، میزبانی این جشنواره را به استان ما واگذار کرد.

وی افزود: ورزشکاران کشورهای افغانستان، عراق، اندونزی و اوگاندا از هفته قبل در بیرجند مستقر شدند و هفت مربی بومی از خراسان جنوبی کار آموزش به این ورزشکاران را انجام دادند.

رییس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت آموزش‌های لازم در بخش تیمی و هنرهای فردی به ورزشکاران ارایه شد و ظرفیت خوبی در این رشته ورزشی در این کشورها وجود دارد.

وی گفت: ورزشکاران کشورهای یادشده در زورخانه‌های استان حضور یافتند و با ورزشکاران بومی به ورزش پرداختند.

وی افزود: ۲۰ میلیون تومان اعتبار با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای برگزاری این جشنواره هزینه شده است.

قمری اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح ورزش زورخانه‌ای ایران نسبت به این کشورها قوی‌تر است و با توجه به اینکه این ورزشکاران میهمان ما هستند به همین دلیل تیم ما از انجام ورزش در این جشنواره خودداری کرد.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ۲۸ دی تا دوم بهمن ماه امسال در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه، کامرون و ایران از کشورهای شرکت کننده در این مسابقات هستند.

برچسب‌ها ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی مقاومت جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی مقاومت جشنواره ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی مقاومت جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
قریشی رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در اراک گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند