Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خانواده مشهدی، با کمک بستگان و آشنایان حدود 80 میلیون تومان کمک نقدی و مقداری اقلام غیر نقدی برای کمک به هموطنان سیل زده در سیستان و بلوچستان جمع آوری و بسته بندی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این روزها، ذات ایرانی از دل هر خبر بد، خبری خوب و امیدبخش بیرون می‌آورد و بی‌راه نیست اگر جنس این طبع بلند ایرانی‌ها را کیمیاگری بنامیم؛ همیشه همینطور بوده در کنار هر سیل خانمان براندازی که در نقطه‌ای از ایران حادث شده، سیلی از مهربانی و حمایت تمام کشور را فراگرفته و همه فارغ از نژاد و قومیت و مذهب یک‌دل و یک‌صدا به یاری هموطنان‌شان شتافته‌اند و قهر طبیعت را به زانو درآورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجیب نیست اگر در شهر امام مهربانی‌ها، این مهر و عطوفت نمود بیشتری داشته باشد که مصداق آن را در فیلمی که امروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد می‌توان به وضوح دید؛ فیلمی که روایتگر جمع آوری کمک توسط یک خانواده مشهدی برای هموطنان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان بود.

خبرنگار فارس در مشهد به سراغ این خانواده نیکوکار رفت تا جزییات بیشتری از این حرکت خیرخواهانه و خودجوش را جویا شود.

محمدرضا کریمی که یک فرهنگی بازنشسته و ساکن محله 17 شهریور مشهد است در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از حدود یک سال و نیم قبل که زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه اتفاق افتاد اولین بار بود که این چنین حرکت خودجوش را با کمک فامیل و بستگان آغاز کردیم.

وی افزود: دومین تجربه ما در این موضوع نیز برمی‌گردد به سیل فروردین ماه در لرستان که بعد از بازدید از مناطق سیل زده، یک کامیون در و پنجره برای تکمیل منازلی که جهت اسکان این افراد ساخته شده بود، ارسال کردیم.

این نیکوکار مشهدی که بعد از سال‌ها فعالیت در آموزش و پرورش کشور، این روزهای بازنشستگی را با کارهای عام المنفعه شب می‌کند، کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان را سومین تجربه خود در این زمینه عنوان کرد و گفت: پس از اینکه از سیل سیستان و بلوچستان مطلع شدیم بار دیگر تصمیمی گرفتیم به کمک هموطنان خود برویم و از حدود یک هفته قبل با فراخوانی که به اقوام و دوستان دادیم تا امروز موفق به جمع آوری حدود 80میلیون تومان کمک‌های نقدی و مقداری هم کمک‌های غیر نقدی شدیم.

کریمی در خصوص اقلام خریداری شده و جمع‌آوری شده، اظهار کرد: لوازم بهداشتی و غذایی مانند پوشک بچه و اقلام بهداشتی مورد نیاز بانوان، دستمال کاغذی، مواد غذایی، چای، قند، تن ماهی، رب را آماده کردیم و از صبح امروز به کمک بستگان و همسایگان در منزلی که میراث پدرم است، بسته‌بندی کردیم و قرار است فردا ساعت 8 صبح کامیون کمیته امداد بیاید و بعد از بارگیری به سمت سیستان و بلوچستان حرکت کنیم تا هموطنان عزیزمان بدانند تنها نیستند.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد سیستان و بلوچستان سیل سیل مهربانی خبرخوب کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سرود «ما ملت امام حسینیم» توسط نوجوانان سیستان و بلوچستانی

دریافت 20 MB کد خبر 6057956

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰۰۰ بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اجرای سرود «ما ملت امام حسینیم» توسط نوجوانان سیستان و بلوچستانی
  • کمک نقدی سیدمحمد خاتمی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان /توصیه به مشاوران
  • ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • آخرین بسته شهروند خبرنگار سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • کمک ۸۱ میلیارد ریالی مردم به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۲ هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ارسال۳۰ تن اقلام از استان بوشهر به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک‌ 81 میلیارد ریالی مردم به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک‌های مردمی به سیستان وبلوچستان به بیش از یک میلیارد ریال رسید