Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:11:33 GMT

هواشناسی: سامانه بارشی به خراسان شمالی می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۳۶۵۸

هواشناسی: سامانه بارشی به خراسان شمالی می‌آید

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، جمعه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: این سامانه از صبح شنبه وارد منطقه شده و موجب افزایش ابر و وزش تندباد می شود که از عصر فردا تا روز یکشنبه در برخی نقاط استان بارش پراکنده باران و برف را در پی دارد و در ارتفاعات وقوع مه صبحگاهی مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، از عصر یکشنبه نیز موج دوم بارش ها در استان فعال می شود که تا روز سه شنبه ادامه می یابد که علاوه بر بارش برف و باران در برخی مناطق استان، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی کولاک برف و مه را موجب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش ها در روز دوشنبه و برای نوار شمالی و شرقی استان پیش بینی می شود که به دنبال آن کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دمای هوا مورد انتظار است که این وضعیت تا صبح چهارشنبه ادامه دارد.

خراسان شمالی در پاییز امسال ۴۰ میلیمتر بارندگی داشت که این رقم نسبت به ۹۷  میلیمتر بارندگی پاییز پارسال ۵۷ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت نیز ۳۶ درصد کاهش داشته است.

میانگین بارش سالانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.

   

برچسب‌ها هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی بارندگی برف و باران خراسان شمالی کاهش دما پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی بارندگی برف و باران خراسان شمالی کاهش دما هواشناسی پیش بینی بارندگی برف و باران خراسان شمالی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی، سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی