Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طی رزو‌های اخیر و پس از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، مقامات آمریکا به خصوص «دونالد ترامپ»، «مایک پمپئو» و «مارک اسپر» مدعی بودند که در پی این حمله آسیبی به نظامیان تروریست آمریکا نرسیده است.

با این وجود گزارش‌های بسیاری در تناقض با این ادعای مقامات آمریکا، طی روز‌های اخیر منتشر شده و امروز جمعه، ۲۷ دی، پایگاه خبری آمریکایی دیفنس وان از زخمی شدن ۱۱ نظامی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پنتاگون در توجیه پنهان‌کاری درباره آمار خسارات و تلفات حمله موشکی ایران، مدعی شده که روز پنجشنه از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکا مطلع شده است!

بیشتر بخوانید:

اذعان ارتش آمریکا: ۱۱ نظامی در حمله موشکی ایران مجروح شدند چشمان آمریکا در عین الاسد کور شد

«جاناتان هافمن»، سخنگوی پنتاگون، ضمن مطرح کردن این ادعا که هیچ تلاشی برای کوچک‌نمایی و یا تاخیر در ارائه اطلاعات درباره مجروحان حمله موشکی ایران وجود نداشته، گفت: مقامات ارتش آمریکا در واشنگتن روز پنجشنبه متوجه شدند که ۱۱ نفر از نیرو‌های آمریکایی، پس از دیده شدن نشانه‌های ضربه مغزی در آنها، به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون مدعی است که مردم آمریکا تنها ساعاتی بعد از وزیر دفاع، در جریان اطلاعات قرار می‌گرفتند.

این مقام پنتاگون در ادامه ادعا‌های خود افزود: این ایده که تلاشی برای کوچک جلوه دادن شمار مجروحان و یا یک آشفتگی سیاسی در این باره وجود دارد بی معنا است.

بامداد روز چهارشنبه ۸ ژانویه (۱۸ دی)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و تعدادی از مبارزان مقاومت الحشد الشعبی، پایگاه عین الاسد در عراق که محل استقرار نظامیان تروریست آمریکا بود را هدف حمله موشکی قرار داد.

بلاقاصله بعد از این حمله، ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد که در این حمله آسیبی به نظامیان آمریکایی نرسیده است.

در روز‌های بعد نیز مقامات آمریکا در یک سانسور خبری شدید، از ارائه اطلاعات درباره میزان خسارات و تلفات این حمله خودداری کردند.

با این وجود گزارش‌های رسانه‌ای مانند آنچه که خبرگار سی‌ان‌ان با حضور در پایگاه عین الاسد از وضعیت این پایگاه پس از حمله موشکی ایران ارائه داد، بسیار متفاوت از ادعای مقامات آمریکایی بود.

پایگاه خبری آمریکایی دیفنس وان نیز از زخمی شدن ۱۱ نظامی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد خبر داد.

ارتش آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد یازده نظامی آمریکایی به خاطر علائم ضربه مغزی ناشی از حمله موشکی هشتم ژانویه ایران به یک پایگاه در عراق که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی بود تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله موشکی ایران به عین الاسد ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل