Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نخست وزیر کانادا گفت: خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی کمک حمایتی دریافت خواهند کرد .
به گزارش خرداد ،«جاستین ترودو» شامگاه جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در تورنتو افزود: مردم کانادا به به همه قربانیان این حادثه عشق می ورزند و جامعه کانادا در چند روز گذشته تحت تاثیر این حادثه بوده است.
وی افزود:همه جانباختگان این هواپیما در قلب ما هستند و ما به خانواده آنان تسلیت می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترودو گفت: دولت در نظر دارد به ازای هر فرد جانباخته 25 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت کند و از ایران انتظار داریم که غرامت خود را به فوریت پرداخت کند.
نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: ما به دنبال انجام تحقیقات کامل هستیم تا زوایای مختلف این حادثه مشخص شود و دولت کانادا تسهیلاتی را برای رفت و آمد خانواده قربانیان در نظر گرفته است و شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز در این زمینه قرار است همکاری کند.
وی افزود: ما در دیدار با خانواده قربانیان اعلام کردیم که دولت کانادا خدمات حقوقی به خانواده جانباختگان خواهد داد و این اولویت مهم ماا در این زمینه است.
ترودو اظهار داشت: وزیر امورخارجه کانادا در دیدار با وزیر خارجه ایران در مسقط تاکید کرده است که ایران باید به خانواده های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین غرامت پرداخت کند.
وی با بیان اینکه تاکنون جنازه هیچ کانادایی به کشور برنگشته است، گفت: تاکنون 20 خانواده ایرانی به کانادا آمده اند که ما به خواسته آنها احترام می گذاریم و این 25 هزار دلار نیز به کانادایی که تابعیت کشور ما را داشتند، تعلق می گیرد.
نخست وزیر کانادا یادآور شد: یکی از دلایل اصلی دیدار وزرای خارجه ایران  و کانادا این بود که هماهنگی های لازم را با ایران داشته باشیم تا ایران به مسئولیت ساقط کردن این هواپیما آگاه و غرامت خانواده ها قربانیان را پرداخت کند.
ترودو بیان کرد: ایران مسئولیت کامل سقوط این هواپیما را بر عهده دارد و ما با همپیمانان خود به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و باید تحقیقات کاملی انجام شود و ما فعلا به تحریم فکر نمی کنیم.
وی گفت: از نتیجه دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا خبری ندارم و ایران در این دیدار گفته که ما با جامعه بین المللی در این زمینه همکاری خواهیم کرد و برای خواندن جعبه سیاه داریم به یک توافق برسیم که مطالب جعبه سیاه هواپیما با وجود صدمه دیدن شدید در فرانسه پیاده شود.
نخست وزیر کانادا تصریح کرد: در کانادا امنیت حمل ونقل برای ما اهمیت زیادی دارد و در این مساله ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و ایران مسئول حمله به این هواپیما است و ما در حال حاضر تمرکز ما این است که تمام تحقیقات با شایستگی انجام شود. برچسب ها: نخست وزیر کانادا

منبع: خرداد

کلیدواژه: نخست وزیر کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند

کشور اوکراین که در حال حاضر برای جذب سربازان جدید برای شرکت در جنگ با مشکل مواجه است می‌خواهد اتباع اوکراینی و تبعیدی‌های ساکن خارج در سنین جنگ را با اتخاذ تدابیری به کشور بازگرداند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل ازروزنامه "تاگس شاو"، در حال حاضر بسیاری از اوکراینی های در سن نظامی در خارج از کشور زندگی می کنند - اکنون کی یف از آنها می خواهد که به کشورشان برگردند. وزیر امور خارجه اوکراین برای رسیدگی به این موضوع و بازگرداندن اتباع اوکراینی از خارج تدابیری را اعلام کرد.

اوکراین می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بازگردند. دیمیتروکولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در سرویس آنلاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی کند. به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف «بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می کنند ایجاد شود. وی تاکید کرد که وزارت خانه او به زودی جزئیات بیشتری را در این باره ارائه خواهد کرد.

به گفته کوله با، این تصمیمات مربوط به قوانینی است که بر اساس آن مردان در سن نظامی می توانند خدمات کنسولی را در مأموریت های خارج از کشور ارائه دهند. وزیر امور خارجه اوکراین نوشت: اگر این افراد فکر می‌کنند که یکی از دور در جبهه می‌جنگد و جان خود را فدای این مملکت می‌کند و دیگری در خارج از کشور نشسته است و از این کشور خدمات دریافت می‌کند، این طور نمی شود.

سایت خبری اوکراینی ZN.UA گزارشی را با استناد به سند رسمی وزارت خارجه این کشور منتشر کرد. بر این اساس، این وزارتخانه به کنسولگری های اوکراین دستور داد که از امروز فقط برای شهروندان مرد بین سنین 18 تا 60 سال، مدارک لازم برای بازگشت به اوکراین را صادر کنند. بر این اساس این مردان باید برای انجام کارهای رسمی دیگر به کشور خود بازگردند.

وزارت خارجه اوکراین البته هنوز این اطلاعات را تایید نکرده است. مقامات گذرنامه اوکراین اعلام کردند که به دلایل فنی، برخی فرآیندها در نمایندگی های دیپلماتیک خارج از کشور در حال حاضر پردازش نمی شوند. پس از مشخص شدن این مقررات ادعایی، صف های طولانی مردان در مقابل کنسولگری های اوکراین در کشورهای اصلی پناهنده در اتحادیه اروپا تشکیل شد. آنها می خواستند قبل از اجرایی شدن قانون جدید برای پاسپورت جدید اقدام کنند.

دولت اوکراین حدود دو هفته پیش هم قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد. از جمله اینکه اجتناب کنندگان از خدمت سربازی شدیدتر مجازات می شوند و کسانی که خدمت سربازی می کنند دیرتر مرخص می شوند. پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین اخیراً در برابر روسیه به شدت دچار چالش شده است و ارتش در حال حاضر برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی مواجه است.

همچنین با وضع حکومت نظامی، سربازان وظیفه در اوکراین از خروج از کشور با چند استثنا منع شدند. با این وجود، صدها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در حال حاضر به دنبال صدها هزار نفر است که گفته می شود پیش نویس اخطارها و احضارها را نادیده گرفته‌اند.

تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیستتصویب کمک 95 میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال