Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی محمدنبی درباره تصمیم اخیر AFC مبنی بر میزبانی تیم های ایرانی در کشور بی طرف اظهار کرد: کمیته مسابقات‌ ای اف سی بدون رعایت مفاد ماده ۴ از اساسنامه فیفا و ماده ۱۳ از اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در آن صراحتا بر عدم‌تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های هر کشوری تاکید شده، خلاف مقررات، تصمیماتی به ضرر نمایندگان ایران گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته بدون داشتن مستندات کافی و عدم اشراف به مقررات بین‌المللی و ملی هر کشوری اقدام به اتخاد تصمیم غیرقانونی کرده که منجر به حذف میزبانی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده است. این تصمیم از یک‌سو موجب خواهد شد اعتبار ملی و بین‌المللی فدراسیون فوتبال خدشه‌دار شده و از سوی دیگر به شعور، قداست و تاریخ باشگاه‌های ایرانی و هواداران میلیونی آن لطمه جدی وارد شود.

نبی ادامه داد: توصیه و درخواست بنده از ریاست AFC ، شیخ سلمان این است که توسعه پایدار در فوتبال آسیا زمانی محقق می‌شود که برگزاری مسابقات بین‌المللی در کشور میزبان در اولویت قرار گیرد و تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته مسابقات AFC که بر خلاف روح و قوانین و مقررات حاکم بر ورزش فوتبال و همچنین در تضاد با مفاد ماده ۴ از اساسنامه AFC و ماده ۱۳ از اساسنامه فیفا است، را کان لم یکن تلقی کنند.

او در پایان گفت: بدیهی است فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌بایست در ارکان قضایی فیفا و نهایتا بر اساس مفاد مواد ۵۹ و ۶۰ از اساسنامه فیفا در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) طرح شکایت کند و فرصت را از دست ندهد تا حقوق حقه باشگاه‌ها و هوادارانشان تضییع نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا مهدی محمد نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا

فوتبال اسپانیا به دلیل مداخله دولت در آستانه «محرومیت بزرگ» قرار دارد.

به گزارش فارس؛ «پیامد مرگبار در انتظار فوتبال اسپانیا به خاطر مداخله دولت»، این گزارش امروز (دوشنبه) نشریه آس اسپانیا از دخالت وزارت ورزش این کشور در امور فدراسیون فوتبال است.

طبق قانون فیفا هیچ دولتی حق ندارد که در امور فوتبال دخالت کند در غیر این صورت فوتبال آن کشور تعلیق و از حضور در تمامی مسابقات بین المللی محروم می شود.

پیش از این کشورهایی مثل کنیا و زیمباوه به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال محروم شدند.

فیفا با مداخله دولت ها در امور فوتبال به صورت جدی برخورد می کند و در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

نشریه آس گزارش می‌دهد که «فیفا و یوفا با ارسال نامه ای تهدیدآمیز به وزارت ورزش اسپانیا» خواهان توضیح ایجاد کمیسیونی در فدراسیون این کشور شدند که این کمیسون را «مصادق دخالت دولت در فوتبال می‌دانند».

بر اساس گزارش رسانه مادریدی، وزارت ورزش اسپانیا «یک هفته زمان دارد» تا درباره ایجاد این کمیسیون روشنگری کند در غیر این صورت «خطر محرومیت تیم ملی اسپانیا از یورو و محرومیت رئال و بارسلونا» از لیگ قهرمانان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد