Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی جدید تمام الکترونیک آئودی، یک محصول لاکچری شامل تعداد زیادی از دستگاه‌های هوشمند است. خودرو E-Tron دارای یک باتری ۹۵ کیلو وات بر ساعت است که گفته می‌شود می‌تواند تا ۲۰۴ مایل را بدون توقف طی کند. شروع قیمت این خودرو از ۷۴۸۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل قیمت بالای این خودرو لوکس بودن آن و وجود تکنولوژی‌های به‌روز و متفاوت است.

امکانات داخل E-Tron چگونه است؟

صفحه نمایش مرکزی به گونه‌ای طراحی شده است که به هنگام فشار همانند یک دکمه واکنش می‌دهد، در کنار آن یک تبلت با گزینه‌های میانبر برای دسترسی‌ها و اعمال دستورات وجود دارد. در زیر نمایشگر اصلی یک صفحه نمایش دیگر برای کنترل دمای داخل کابین خودرو قرار گرفته شده است، این صفحه همچنین قابلیت دریافت دستورات نوشتاری با استفاده از انگشت را دارد. این به آن معنی است که راننده می‌تواند اسم و یا آدرس مور نظر را با انگشت خود مانند خودکار بنویسد.

در کنار تمام این‌ها قابلیت پذیرش دستورات صوتی نیز وجود دارد، در صورتی که گیرند دستور شما را دریافت نکند شما می‌توانید با استفاده از دکمه مخصوص گوگل این قابلیت را فعال کنید. نکته منفی در این صفحه نمایش ها، نیاز به فشار بیشتر هنگام انتخاب در صفحه نمایش است. از قسمت‌های دیگر خودرو می‌توان به صندلی‌های راحت آن اشاره کرد که دارای سیستم سرمایش و گرمایش هستند. در عقب خودرو هم به اندازه‌ای فضا هست که یک انسان قد بلند بتواند به راحتی چند ساعت در سفر را آنجا بگذراند.

قدرت پردازش خودرو ۴۰۰ اسب بخار است که صفر تا صد این شاسی بلند را به ۵.۵ ثانیه می‌رساند. از نکات دیگر این خودرو آن است که برای باز کردن دریچه شارژ خودرو، سیستم باید به کلی خاموش باشد. این امر تا پایان فرآیند شارژ باید حفظ شود، در غیر این صورت برداشت شارژر امکان پذیر نسیت. خودرو الکترونیک E-Tron تا ۱۵۰ کیلووات شارژ را پشتیبانی می‌کند، این یعنی از ۲۰ درصد شارژ را در طول ۴۵ دقیقه به ۱۰۰ درصد می‌رساند. گفتنی است که ۲۰ درصد آخر شارژ بیشترین میزان زمان را به خود اختصاص می‌دهد. در آخر باید گفت که نقطه قوت این خودرو طراحی داخلی و تکنولوژی آن است.

بیشتر بخوانید: تائید رونمایی کراس‌ اوور تویوتا Yaris در اروپا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آئودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پولستار، شرکت سوئدی زیر مجموعه‌ی ولوو، آزمایشی را با یک نمونه‌ی اولیه Polestar ۵ انجام داد و شاهد شارژ مجدد باتری آن از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۰ دقیقه بود. این میزان شارژ معادل ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) رانندگی است. پورشه تایکان با باتری ۱۰۵ کیلووات‌ساعتی این کار را در حدود ۱۸ دقیقه انجام می‌دهد.

براساس گزارش زومیت، در خودرو آزمایشی پولستار از باتری مخصوص شرکتی به نام StoreDot استفاده شد. ینس گروت، مهندس ارشد سیستم‌های باتری پولستار، می‌گوید: «این مدرکی است که نشان می‌دهد اکنون می‌توانیم با سرعت‌های بسیار بالا عملیات شارژ سریع را در یک خودرو استاندارد پیاده کنیم. ما به غیر از باتری، چیز جدیدی اضافه نکردیم. فقط باتری، پمپ خنک‌کننده‌ی اصلی و فن وجود داشت.»

پولستار اعلام نکرده است که آیا قصد دارد از باتری‌های StoreDot در محصولات آینده استفاده کند یا خیر، اما می‌گوید که این آزمایش، پیش‌نمایش «باتری نسل بعدی» را نشان می‌دهد و نتایج اولیه بسیار امیدوارکننده است.

انتظار می‌رود خودرو جدید Polestar ۵ تا سال ۲۰۲۵ با برد تخمینی ۶۰۰ کیلومتر فقط با یک بار شارژ و با قیمت پایه‌ی ۹۰٬۰۰۰ دلار، معرفی و عرضه شود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901678

دیگر خبرها

  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند