Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:25:24 GMT

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (۲۱تا ۲۷ دی)

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۶۲۱

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (۲۱تا ۲۷ دی)

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، خواستار پرداخت هوشمندانه تسهیلات اشتغالزایی شد و گفت: این تسهیلات که ارزان قیمت نیز هست باید به دست افراد واجد شرایط برسد.

هدایت حاتمی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: تسهیلات پرداختی اشتغالزایی در سال های اخیر همواره با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال جاری که سند توسعه اشتغال استان تهیه شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا پرداختی ها هم هوشمندانه باشد و هم به افراد واجد شرایط اعطا شود تا بتوانیم به برنامه خود مبنی برکاهش سه درصدی نرخ بیکاری دست پیدا کنیم.

گاز گرفتگی در کرمانشاه سه قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از مرگ سه نفر به علت گاز گرفتگی در محله آقاجان این شهر خبر داد.

سرهنگ «حسین براری» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد مرگ مشکوک در محله آقاجان کرمانشاه، ماموران کلانتری سعدی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشاهده شد که مادری حدود ۴۵ سال و فرزند ۲۰ ساله اش فوت کرده اند که شواهد امر حاکی از گازگرفتگی هر ۲ نفر بود.

سرهنگ براری تصریح کرد: در موردی دیگر نیز پس از دریافت گزارشی در خصوص فوت زنی ۶۰ ساله در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، ماموران در منزل این خانم حضور یافته و مشخص شد وی نیز بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده است.

نمایشگاه کالای ایرانی در کرمانشاه برپا شد

نمایشگاه عرضه لوازم خانگی تحت عنوان «خانه ایرانی- کالای ایرانی» از روز دوشنبه ۲۳ تا جمعه ۲۷ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه برپا شد.

این نمایشگاه که در قالب ۴۰ غرفه و در فضای سه هزار مترمربع برپا شد، میزبان شرکت‌هایی از استان‌های کرمانشاه، تهران، یزد، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان و البرز بود.

در این نمایشگاه انواع لوازم خانگی، فرش و تابلو فرش ماشینی و دستباف، لوستر، کالای خواب و صنایع چوبی عرضه شد.

محموله غذایی از کرمانشاه برای سیل‌زدگان ارسال شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعزام محموله ۲۰ تنی موادغذایی برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

«فرزین معتمدی» اظهارداشت: این محموله شامل مواد غذایی ضروری همچون روغن، برنج و حبوبات به وسیله یک دستگاه تریلی در حال ارسال به استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: این محموله شامل بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه است و می‌تواند نیاز هزار خانوار را تامین کند.

۹ هزار کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: تعداد ۹ هزار کارت هوشمند ملی صادر شده که صاحبان آنها مدت‌ها است برای دریافت آنها مراجعه نکرده‌اند که هرچه زودتر باید اقدام کنند.

صادق خدادادی افزود: سریال برگ هایی که تا زمان صدور کارت هوشمند ملی برای خدمات دولتی در اختیار  افراد است با صادر شدن آن باطل می شود لذا آنها باید زودتر جهت اخذ آن مبادرت کنند.

وی کارت هوشمند ملی را مهمترین کارت هویتی افراد دانست و گفت: افراد برای دریافت کارت هوشمندملی، خودشان باید به مراکز مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت و همچنین امضای الکترونیکی در این کارت‌ها باید توسط خود افراد ثبت شود.

خدادادی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۴۰ تقاضا کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده، افزود: یک میلیون و ۴۰۸ هزار نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز هنوز برای اخذ کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده اند که امیدواریم تا پایان سال مراجعه کنند.

مردم از کلنگ‌ زنی‌های بی‌حساب خسته‌اند

استاندار کرمانشاه باتاکید بر اینکه مردم از کلنگ زنی‌های بی‌حساب و بدون کار کارشناسی خسته‌اند، گفت: تا زمانی که ابهامات یک پروژه برطرف نشده است، آن را کلنگ‌زنی نکنید.

«هوشنگ بازوند» در نشست شورای مسکن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: ارگان های دولتی و نظامی که قصد احداث واحدهایی برای کارکنان خود را دارند تا زمانی که زمان دقیق بهره برداری و ابهامات پروژه را مشخص نکرده اند از کلنک زنی آن بپرهیزند.

وی افزود: در صورتی که بدون کار کارشناسی دقیق و وجود ابهام دست به اجرای پروژه بزنیم شاهد نیمه کاره رها شدن آن و هدر رفت سرمایه خواهیم بود.

کرمانشاه قهرمان والیبال کارگران کشور شد

 مسابقات والیبال کارگران کشور که با حضور ۶ تیم برگزار شد، روز چهارشنبه با قهرمانی تیم کرمانشاه به پایان رسید.

تیم های والیبال کرمانشاه و فارس برگزار کننده دیدار فینال و پایانی رقابت های کارگران کشور بودند که در پایان کرمانشاه موفق شد با شکست ۲ بر صفر حریف خود عنوان قهرمانی را کسب کند.

تیم های کرمانشاه و فارس در دیدار نیمه نهایی به ترتیب زنجان و لرستان را از پیش رو برداشته بودند.

در دیدار رده بندی نیز لرستان با برتری ۲ بر صفر مقابل زنجان بر سکوی سومی مسابقات کارگران کشور ایستاد.

بزرگراه کرمانشاه به بیستون به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد

بزرگراه کربلا در محور کرمانشاه به بیستون به نام مجاهد سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

تابلوی جدید آزاد راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمع دیگری از مسوولان استان رونمایی شد. 

بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای کرمانشاه پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، از پرداخت سه هزار و ۲۰۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به سه هزار و ۳۲۰ طرح در مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد.

حسن عزیزی همچنین به اشتغال ایجادی تسهیلات پرداختی نیز اشاره و اظهارداشت: این تسهیلات باعث ایجاد پنج هزار و ۸۹۰ فرصت شغلی در سطح روستاها و مناطق عشایری استان شده است.

وی گفت: بیشترین اشتغال ایجادی در هرسین با یک هزار و ۲۲۶ مورد، کرمانشاه با ۸۴۹ مورد و گیلانغرب با ۶۶۸ مورد ایجاد شده است.

پیکر یکی از شهدای سقوط هواپیما در اسلام‌آبادغرب تشییع شد

پیکر «فریده غلامی» از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اکراینی در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) در شهر اسلام‌آبادغرب با حضور مسوولان استان و اقشار مختلف مردم تشییع و خاکسپاری شد.

این مراسم با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) مدیران لشکری و کشوری و جمع کثیری از مردم اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

غلامی ، همراه رزگار رحیمی-  همسر - و فرزندشان  مسافر  پرواز هواپیمای اکراینی بودند هفته گذشته پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی مورد اصابت موشک قرار گرفتند و شهید شدند.
مراسم تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید رزگار رحیمی و فرزندش ژیوار رحیمی نیز امروز با حضور مردم و برخی مسوولان در مزار شهیدان شهدای سقز برگزار شد.

فریده غلامی دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته طراحی صنعتی، ورودی ۱۳۸۱ دانشگاه علم و صنعت ایران و در کانادا تکنسین یک شرکت برق بود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه: ۸۰ درصد شکایت‌ها نابجاست

معاون فرهنگی قوه قضاییه بابیان اینکه بیشتر شکایت‌هایی که وارد دادسرا می‌شود واهی و نابجاست، گفت: ۸۰ درصد شکایت‌ها به صدور کیفرخواست منجر نمی‌شود یعنی از ابتدا نباید پرونده‌ای برای آن ایجاد می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در همایش «هر مسجد یک حقوقدان» در شهر کرمانشاه، افزود: مردم نیازمند آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی ضروری هستند.

او گفت: در برخی از کشورها شهروندان از کودکی تربیت حقوقی می شوند اما متاسفانه مدارس ما برنامه‌ای در این زمینه ندارند و بسیاری از جوانان ما وقتی وارد جامعه می‌شوند اطلاعات حداقلی و لازم حقوقی را ندارند.

وی نبود اطلاعات حقوقی کافی در باره معاملات، خرید و فروش املاک، انحصار وراثت و حقوق همسایگی را مشکل آفرین دانست و اظهار داشت: همه ما در این زمینه مقصر هستیم و باید برای جبران تلاش کنیم.

۲ محموله اسلحه قاچاق توسط ارتش کشف شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق توسط یگان‌های عملیاتی این نیرو در مرزهای غربی کشور خبر داد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بازدید از مرزهای غربی کشور در کرمانشاه، ضمن اعلام این خبر، اظهارداشت: این محموله‌ها شامل اقلامی است که در ترورهای خیابانی کاربرد دارد.

وی توضیح داد: با توجه به توطئه دشمن برای گسترش اغتشاشات در کشور، قاچاقچیان با همین هدف قصد انتقال این محموله را به داخل کشور داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اقلام کشف شده شامل ۸۶ قبضه کلت ۹ میلیمتری، هزار و ۴۵۰ عدد فشنگ کالیبر ریز و ۲۸ قبضه کلاشینکف است.

آیت الله نجومی مجتهد و عارفی الهی بود

معاون فرهنگی قوه قضاییه از آیت الله سیدمرتضی نجومی به عنوان مجتهدی مسلم و عارفی بزرگ و الهی یاد کرد و گفت: ایشان تربیت شده مکتب اهل بیت بود که در طول دوران عمر بابرکتش توانست قلب‌های بسیاری را تسخیر کند.

حجت الاسلام هادی صادقی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از آیت الله مرتضی نجومی که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: بدون شک اگر این عالم وارسته در عراق باقی می ماند آیت الله سیستانی دیگری می شد چرا که او مجتهدی مسلم بود و آیت الله علامه سبزواری و آیت الله محمدباقر زنجانی اجتهاد او را تایید کرده بودند.

وی افزود: آیت الله نجومی اگر هم در قم می ماند یکی از مراجع بزرگ می شد ولی ایشان راهی دیگر را برگزید و تشخیص داد که به زادگاه خود کرمانشاه بازگردد و در کنار همشهریان خود باشد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: ایشان ۴۰ سال در کرمانشاه به هدایت و رهنمود مردم پرداخت و در این سالیان طولانی افراد زیادی را تربیت و به راه حق دعوت کرد.

حاج قاسم متعلق به کل جامعه بشری و آزادی‌خواهان جهان بود

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه تشییع ده‌ها میلیونی پیکر سردار سلیمانی یک رفراندم بزرگ در تایید مسیر و حمایت از انقلاب اسلامی بود، گفت: حاج قاسم متعلق به کل جامعه بشری و آزادی‌خواهان جهان بود.

آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمانشاه گفت: برخی جوان ها اطلاع کافی از تاریخ و سرگذشت کشورمان ندارند و دچار اشتباه و انحراف در تصمیمات و مسیر خود می شوند که لازم است توسط بزرگترها و والدین توجیه و اقناع شوند و تاریخ کشور برای آنها تبیین شود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تحولات دوران جنگ جهانی دوم گفت: همین منطقه حاجی آباد در کرمانشاه در جنگ جهانی دوم پادگان آمریکایی‌ها بود؛ آنان موادغذایی و گوشت منطقه را جمع آوری می کردند و تنها اندکی از آن را مصرف و مابقی را زیرخاک می کردند یا آتش می زدند تا مردم را با قحطی مواجه و از پای درآورند.

به گفته آیت الله حجتی، عبور از این ستم ها و پیروزی بر استکبار به آسانی به دست نیامده است اما برخی افراد کم اطلاع نمی‌دانند که ملت ایران چه سختی ها و رنج هایی کشیده تا به وحدت، استقلال، آزادی و دستاوردهای کنونی برسد؛ برای رسیدن به اینجا صدها هزار شهید و جانباز تقدیم شده است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران ورزش کرمانشاه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران ورزش کرمانشاه قوه قضاییه استانداری کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران ورزش کرمانشاه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران

به گزارش پارس نیوز ، در این خبر به معرفی وام بانک رفاه به مستمری بگیران پرداخته ایم. با جزئیات وام بانک رفاه به مستمری بگیران| اعطای تسهیلات (وام بانکی) به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک رفاه کارگران.

اعطای وام قرض الحسنه به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

اعطای تسهیلات ( وام بانکی ) به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند.  

تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود

​همچنین کارکنان محترم شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، می توانند از تسهیلات طرح امید رفاه برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز خانوار خود در قالب عقد مرابحه به میزان بیست میلیون تا یک میلیارد ریال با نرخ سود سالانه ۶ درصد بهره مند شوند

برای کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) به شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

یارانه یکی از بهترین کار هایی است که در دوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد انجام شد. با یارانه کمی از مشکلات مردم کمرنگ شد. برای مشاهده جزئیات بیشتر و برای دیدن اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

شرایط دریافت وام قرض الحسنه با کارت یارانه

منظور از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی، به جای معرفی ضامن در ازاء دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریزی از جانب دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت معرفی نماید. به عبارت دیگر، در این نوع وام، بانک و یا موسسه اعتباری وام دهنده، بدون معرفی ضامن، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز نموده و بازپرداخت اقساط آن؛ به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه ها و با کارتی تحت عنوان یارا کارت پرداخت خواهد شد.

 

با این که بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به خصوص، دهک‌ های کم برخوردار به تسهیلات و انواع وام بانکی، پرداخت «وام با یارانه» و «یارا کارت اعتباری» را مجاز دانسته است؛ اما در عمل؛ اکثر بانک ها به دلیل کمبود منابع مالی، وامی را با یارانه برای مشتریان در نظر نگرفته یا آن را محدود به قشر خاصی از متقاضیان نموده اند.

به طور مثال، بانک کشاورزی در اواخر دهه نود، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک، دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص بود.

با این حال، ممکن است که در آینده، با ایجاد زیرساخت های لازم، بانک ها امکان اخذ وام با یارانه را برقرار نمایند. پیش بینی می شود که در صورت برقراری زیر ساخت های لازم، ضوابطی از قبیل داشتن حساب بانکی در بانک مزبور، نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی، دریافت آن از دولت، سرپرست خانوار بودن و … به عنوان شرایط دریافت وام با کارت یارانه، مطمح نظر بانک ها و موسسات اعتباری واقع شود.

ثبت نام اینترنتی وام قرض الحسنه با کارت یارانه

به جهت اینکه نیازی به ضامن ندارد و فقط با یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت می شود، طرفداران زیادی دارد. این وام جزو وام فوری با کارت یارانه به حساب می آید و طبق مصوبه بانک مرکزی، بانک ها می توانند در ازای پرداخت وام، یارانه نقدی را به عنوان ضمانت دریافت نمایند. علاوه بر این دولت نیز هر از گاهی اعلام می کند که وام یارانه پرداخت می کند. در ادامه توضیحاتی در مورد این ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه​ ارائه شده است

در این میان، مساله پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعدا مشخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان داد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، مدعی بود وام ۱۰ میلیونی یارانه را به متقاضیان پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که آن را دریافت می‌کردند، می‌توانستند مشمول این وام شوند. با وجود این، نکته مهمی که درباره موسسه مورد اشاره وجود داشت این بود که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشت و تنها با سه شعبه در تهران فعال بود.

موضوع پرداخت این وام در سال‌های گذشته هیچگاه به درستی اجرا نشد. بانک‌ها می‌گفتند منابع مالی لازم را برای پرداخت وام یارانه به مشمولان در اختیار ندارند. البته پرداخت این وام بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ صادر کرد، الزامی نبود و به عنوان تکلیف بر دوش شبکه بانکی قرار نداشت.

در دولت سیزدهم نیز، شبکه بانکی توجه چندانی به تصمیمات دولت نکرد. حتی بانک‌ها تا چندین ماه پس از صدور بخشنامه دولت، می‌گفتند موضوع به آنها ابلاغ نشده است. در واقع به نظر می‌رسد دولت‌ها تصمیماتی را می‌گیرند که شبکه بانکی توان اجرای آن را ندارند و به منابع مالی بانک‌ها فکر نمی‌کنند.

نمایندگان مجلس نیز اسفند سال گذشته در جریان بررسی بودجه بندی را تصویب کردند که بر اساس آن، متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بتوانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند

در این میان، مساله پرداخت وام ۱۰ میلیونی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعدا شخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، مدعی است که آن را پرداخت می‌کند.

پیگیری‌ها از دولت نشان داد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی را نداشتند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط بود.

اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان داد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، مدعی بود وام ۱۰ میلیونی یارانه را به متقاضیان پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کردند، می‌توانستند مشمول این وام شوند. با وجود این، نکته مهمی که درباره موسسه مورد اشاره وجود داشت این بود که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی نداشت و تنها با سه شعبه در تهران فعال بود.

بررسی‌ها نشان داد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی نگرفته بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۵۰ هزار شغل در سال جاری با پرداخت وام یارانه ایجاد شده است.جوان، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم حمایت از کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال پایدار به خصوص در مناطق محروم و روستاهای کشور است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل در ایجاد و تامین مالی شبکه اشتغال کشور فعالیت می‌کند که در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده و بیش از ۹۲ درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال بوده است.

آقابابایی گفت: با تسهیلات پرداخت شده در سال جاری منجر به ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل شده است و این مشاغل پایدار هستند.

وی اظهار کرد: با دو دهم بودجه اشتغال کشور ۱۰ درصد اشتغال کشور توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده به صورتی که سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اقدامی که امسال در موضوع تضامین انجام شده این است که افراد مشمول تسهیلات می‌توانند از حساب یارانه خود به عنوان ضمانت استفاده کنند.

وام یارانه ای یکی از جدیدترین وام های دولت برای اقشار کم درآمد جامعه است. وام یارانه ای وام تضمین شده توسط کارت یارانه سرپرست خانوار است. شرایط فعلی دریافت وام یارانه ای را می خوانیم.

در آستانه روز پدر گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت می کند.

گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغ هنگفتی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان سپرده دولتی برای یارانه بگیران و سرپرستان خانوار منتشر نشده و از پرداخت رایگان مبلغ و عیدی نیز اطلاعی در دست نیست. مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود یا می توان وام با سود کاهش یافته دریافت کرد. اما وام یارانه ای چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام کم بهره یکی وامی است که نیاز به ضامن ندارد و مردم می توانند با یارانه نقدی سرپرست خانوار این وام را دریافت کنند.

برای دریافت وام یارانه ای، سرپرستان خانواده و کلیه یارانه بگیران باید برای دریافت این وام به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و الزامی به امضای قرارداد وام با سیستم بانکی ندارند. برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و در آنجا اطلاعات لازم را برای ثبت آنلاین وام با کارت یارانه دریافت کنید.

افرادی که سرپرست خانواده هستند و از دولت و دریافت می کنند، مشمول دریافت وام یارانه ای می شوند.

پس از واریز وام فاینانس، اقساط وام از مبلغ تامین مالی متقاضی کسر می شود، این وام با نرخ سود ۱۲% به اشخاص حقیقی پرداخت می شود که ۸% آن توسط دولت به بانک پرداخت می شود.

انواع مختلفی از وام وجود دارد. در زیر می توانید با انواع وام با کارت یارانه ای آشنا شوید:

وام ۵ میلیونی

بحث وام ۵ میلیونی اولین بار در زمان دولت دوازدهم مطرح شد. مقرر بود که پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به یارانه‌ بگیران با ضمانت حساب یارانه انجام شود و که نرخ سود این وام ۱۸ درصد و ۵ ساله است. با این طرح تمامی سرپرستان خانوار می ‎توانستند با ضمانت حساب کارت یارانه خود وام ۵ میلیون تومانی دریافت کنند که به حدی مشکلات مربوط به دریافت وام را برای متقاضیان کمتر خواهد کرد.

وام ۱۰ میلیونی

اخیرا مردم پیامکی مبنی بر پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی دریافت کرده اند که این پیامک از سمت یکی از موسسات قرض الحسنه به شهروندان ارسال شده، تا کنون اطلاع دقیقی از زمان و شرایط وام ۱۰ میلیونی ارائه نشده است. متقاضیان وام یارانه پس از اطمینان از اعتبار موسسه می توانند شرایط وام ۱۰ میلیونی را از روی سایت این موسسه قرض الحسنه مطالعه فرمایند.

وام ۲ میلیونی

وام ۲ میلیون تومانی که بر اساس مصوبه دولت، به اقشار آسیب‌ پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌ بوس و کرایه‌ های بین‌ شهری، دست فروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار تعلق گرفت. یکی دیگر از وام بود. واریز این یارانه نیز در دولت دوازدهم انجام شد.

وام ۲۰۰ میلیونی

یکی دیگر از وام هایی که این روزها سر و صدا کرده است، وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی است. تا کنون اطلاعات دقیقی از این وام در دسترس نیست. برخی رسانه ها آن را تکذیب کرده اند اما از سوی مسئولان هیچ گونه تکذیبیه ای منتشر نشده است. هر گونه اطلاعات جدیدی در این خصوص منتشر شود

منبع:تجارت نیوز

دیگر خبرها

  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور