Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کانون زیارت اولی های دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر از محرومان استان در طرح زائر اولی ها به زیارت امام مهربانی‌ها مشرف شده‌اند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: وقتی دست مادی دنیاییت خالی باشد اما امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) بخواهند مهمان ایشان باشی آن گاه به اذن این آقای مهربانی ها همه بسیج می شوند تا تو بتوانی فرزند پاک حضرت زهرای مرضیه(س) را زیارت کنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آستان قدس رضوی چند سالی است با همکاری دفاتر نمایندگی این نهاد در استانها نقش اساسی را در اعزام زائر اولی ها و زائران محروم به پابوسی امام رئوف داشته و دارد؛ اقدامی که در سال‌های اخیر با قوت بیشتری ادامه دارد.

 

«محمد سلم آبادی» مسئول کانون زیارت اولی های دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی هم به اقدامات این استان در اعزام عاشقان و محبان علی بن موسی الرضا علیه السلام به مشهد مقدس اشاره کرد و به خبرنگار شبستان گفت: طرح اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس به منظور تشرف زوج های جوان، دانش آموزان و محرومانی که استطاعت مالی ندارند به پابوسی امام هشتم اجرا می‌شود.

 

اولویت اعزام زائر اولی ها با شهرهای مرزی استان

وی بیان کرد: اولویت اعزام در طرح زائر اولی ها مناطق روستایی و چهار شهر مرزی درمیان، زیرکوه، نهبندان و سربیشه است.

 

وی ادامه داد: شناسایی محرومان مناطق روستایی و شهری استان که تاکنون برای زیارت امام هشتم به مشهد مقدس مشرف نشده اند بر عهده پایگاه های بسیج و رابطان کانونهای آستان قدس در استان است.

 

سلم آبادی افزود: اعزام زائرین مناطق محروم روستایی با همکاری دفتر آستان قدس رضوی، بسیج و سپاه استان انجام می شود.

 

ارائه 90 درصد تسهیلات به زائرین محروم توسط خیرین

وی با بیان اینکه از سال 96 تاکنون بیش از 26 هزار نفر از محرومان خراسان جنوبی در طرح زائر اولی ها به زیارت امام مهربانی‌ها اعزام شده‌اند، گفت: 90 درصد تسهیلات ارائه شده با کمک های مردمی و خیرین (اسکان و اعزام) تامین شده است و 10 درصد دیگر شامل وعده‌های غذایی زائرین توسط آستان قدس رضوی تامین شده است.

 

سلم آبادی بیان داشت: 157 زوج جوان (314 نفر) و 286 دانش آموز نیز در طرح زائر اولی ها در راستای اهداف و برنامه های آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند که تمامی هزینه های اعزام و اسکان آنها برعهده آستان قدس رضوی است.

 

مسئول کانون زیارت اولی های دفتر آستان قدس رضوی در استان با بیان اینکه اردوهای طرح زائر اولی ها به مدت سه روز انجام می‌شود، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه زوجین جوان، زیارت بقاع متبرکه در مشهد مقدس و ... از برنامه های جانبی اردوی طرح زیارت اولی هاست.

 

وی با اشاره به اینکه بنا بر ابلاغ آستان قدس رضوی در سال گذشته 90 درصد اعزام زائرین محروم به مشهد مقدس بالای 40 سال و 10 درصد دیگر آن زیر 40 سال داشته اند، خاطرنشان کرد: در سال جاری اعزام زائران محروم برای زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) از 35 سال به بالا است.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما سردار سلیمانی فهما سردار سلیمانی خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در اثر بارندگی شدید شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در استان در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.

او افزود: در اثر سیلاب شبانه روز گذشته در بسیاری از نقاط استان، حاشیه راه‌های مواصلاتی شسته شده و بسیاری از مسیر‌ها از جمله سرچاه عماری به سمت صمدآباد مسدود است.

آخوندی بیان کرد: همچنین در اثر سیلاب به زیرساخت‌ها، قنوات، باغات، راه‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شده است که گروه‌های ارزیاب و امدادرسان از مدیریت بحران، هلال احمر و جهاد کشاورزی به مناطقی که مسیر‌های آنها بازگشایی شده است اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعاً تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌ها و گزارش آن اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با حدود ۶۰ میلیمتر مربوط به بیشه شهرستان خوسف بوده است.

آخوندی عنوان کرد: هم اکنون عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده با همکاری تمامی گروه‌های استان آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین آلات سنگین کمک گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی