Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@02:57:50 GMT

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۸ دی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۴۹۶۹

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۸ دی

خبرگزاری میزان- ادامه تظاهرات و اعتصاب سراسری در فرانسه و تاکید مجدد روسیه بر تکمیل خط لوله نورد استریم از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 08:24 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۷۱۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌هایی که طی ساعات گذشته در جهان به وقوع پیوسته اند، به شرح زیر است:

*ادامه تظاهرات و اعتصاب سراسری در فرانسه

اعتصاب سراسری در فرانسه که از اوایل ماه دسامبر آغاز شده، همچنان ادامه دارد و معترضان اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*تاکید روسیه بر تکمیل پروژه نورد استریم

وزارت خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که پروژه «نورد استریم ۲» با وجود تحریم‌های آمریکا تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۶ دی سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲۷ دی *استعفای نخست وزیر اوکراین پذیرفته نشد

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، با استعفای «اولکسی هونچاروک»، نخست وزیر این کشور، موافقت نکرد.

*وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید به تحریم کرد

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، چین را تهدید کرد که در صورت ادامه خرید نفت از ایران، تحریم‌هایی علیه این کشور اعلام خواهد کرد.

*آمریکا یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران را تحریم کرد

«برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، ضمن مطرح کردن ادعا‌های بی اساس درباره کشورمان، اعلام کرد که واشنگتن یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را در لیست تروریسم قرار داده است.

*حملات لفظی ترامپ علیه دموکرات‌های آمریکا

در پی تحویل مفاد استیضاح به سنا از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ بار دیگر در صفحه توییتر خود دموکرات‌ها را هدف حملات لفظی قرار داد.

*محدودیت حمل سلاح در پایگاه هوایی پنساکولا

پایگاه هوایی «پنساکولا» در ایالت فلوریدا که چندی پیش یک تبعه سعودی در آن اقدام به تیراندازی کرده بود، محدودیت حمل سلاح برای نیرو‌های آموزشی خارجی اعمال کرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جهان تحولات بین الملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد