Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، علی القاصی دادستان تهران، تعداد زیادی از بندهای این زندان را بازدید و با کلیه زندانیان این بندها به صورت چهره به چهره ملاقات کرد.

در این دیدارهای حضوری، درخواست ها، مسائل و مشکلات زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در راستای انجام دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه صادر و بر پیگیری فوری و حل مشکلات زندانیان تا حصول نتیجه نهایی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران در این بازدید یک روزه دستور آزادی ۱۷۰ نفر از زندانیانی که باقیمانده حبس آن ها کمتر از سه ماه بود  برای اعطاء مرخصی منتهی به آزادی را صادر و دستور داد بلافاصله لیست این افراد توسط معاونین و مسئولین زندان تهیه و با بررسی دقیق سوابق، به آنها مرخصی منتهی به آزادی داده شود.

در این بازدید و ملاقات های چهره به چهره، دستوراتی را پیرامون رفع مشکلات قضائی زندانیان در خصوص موضوعات ذیل  صادر و بر رسیدگی و اقدام عاجل به منظور پیگیری آنها تاکید شد.

در خصوص آن دسته از محکومین که دارای احکام محکومیت متعدد بودند با دستور دادستانی مقرر شد با قید فوریت پیگیری های قضایی توسط قضات ناظر و اجرای احکام در جهت ادغام محکومیت آنها انجام و مراتب جهت صدور حکم واحد به دادگاه ذیصلاح ارسال شود.

مقرر شد آن دسته از محکومینی که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند، هر چه سریعتر با استقرار شورای حل اختلاف و با استفاده از ظرفیت قضات ناظر و مددکاران زندان مساعی لازم در جهت جلب رضایت و مصالحه با شکات آنها بعمل آید.

مقرر شد با بررسی کارشناسی توسط قضات زندان لیست کلیه زندانیانی که شرایط و استحقاق عفو موردی دارند در دستور کار کمیسیون عفو و بخشودگی  جهت تقدیم به ریاست محترم قوه قضادیه قرار گیرد.

در ادامه بازدید تاکید شد ملاقاتهای حضوری زندانیان با لباس معمولی انجام و کرامت انسانی زندانیان بیشتر مد نظر قرار گیرد. در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان و استفاده از سایر تسهیلات به خصوص آزادی مشروط و تعلیق باقیمانده حبس نیز دستوراتی از جانب دادستان تهران صادر و مقرر شد که در این خصوص تسریع به عمل آید.

القاصی در خصوص آن دسته از محکومین که صرفاً  به خاطر رد مال در زندان هستند و توانایی پرداخت محکوم به را ندارند دستور داد که با طرح دعوای اعسار و پیگیری آن در دادگاه ها، مساعدت لازم جهت تسهیل در امور صورت گیرد.

دادستان تهران در راستای  اقدام عملی برای حل مسائل و مشکلات قضائی زندانیان، دستور داد در روزهای آتی کلیه سرپرستان نواحی دادسراهای تهران به همراه کلیه قضات اجرای احکام در محل زندان حاضر و به صورت میدانی و ملاقات چهره به چهره  با زندانیان به صورت موردی مسائل و مشکلات آنها را پیگیری نمایند.

در پایان دادستان تهران در راستای نظارت بر مسایل بهداشتی و رفاهی زندان و نیز اعزام به موقع زندانیان به  شعب مراجع قضایی و همینطور انتقال  محکومین زندانی به زندان شهرستان محل اقامت خود در جهت رفاه خال خانواده آنها دستوراتی به مسئولین ذیربط صادر کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زندان قوه قضاییه دادستان تهران زندانیان مشکلات زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان