Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شصتمین درس‌گفتار ماهانه «اندیشه و عمل» مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با موضوع «زن به مثابه مادر اجتماع» برگزار می شود.

 سخنران این نشست صدیقه قاسمی است و در آن درباره محورهایی چون  نقطه کانونی نقش آفرینی زن، آزادی زن در تشکیل خانواده، قلمروها و ابعاد نقش آفرینی زن، تقدس فعالیت‌های زن در خانواده، نقش تکمیلی زن و مرد نسبت به یکدیگر و کودک به مثابه عضو مکمل خانواده بحث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این درسگفتار بر این نکته تأکید خواهد شد که امام موسی صدر با تغییر نگاه به رابطة خانواده و جامعه و تلقی آن به مثابه رابطه‌ای طولی به جای رابطه‌ای عرضی و تبیین مقام مادری زن در خانواده، عملا نقش مادر را به مادریِ اجتماع توسعه داده و آن را در سطح یک رکن از ارکان تمدن بالا برده است.

از  صدیقه قاسمی، پژوهشگر و مدرس حوزه، تا کنون دو کتاب اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید بهشتی و شناخت اندیشه­های اجتماعی شهید بهشتی منتشر شده است. از مقالات وی هم می‌توان به پایبندی به اصول و پاسخگویی به نیازهای زمان از دیدگاه آیت الله دکتر بهشتی، شهید بهشتی و روشنفکری دینی و روش‌های تبلیغی حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد.  

شصتمین درس‌گفتار اندیشه و عمل چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۸، از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰در محل مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر واقع در شمال میدان هفت‌تیر، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲.برگزار می‌شود.

کد خبر 4828292

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی معرفی کتاب فعالیت های قرآنی نشست علمی قرآن آیت الله جوادی آملی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نقد کتاب انقلاب اسلامی ایران ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن وجهاد علمی بود و در طول عمر خود باکجروی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری وجهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ونشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر