Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بردسکن گفت: به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هنوز ۷۳ درصد منازل مسکونی روستایی بردسکن غیر مقاوم هستند.

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری عنوان کرد: شهرستان بردسکن با مساحت ۷ هزار و ۱۱۷ کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر ۷۵ هزار نفر دارد که ۴۸ درصد آن‌ها در سه شهر بردسکن، شهرآباد و انابد و ۵۲ درصد در روستاها ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷۱ روستای شهرستان بالای ۲۰ خانوار هستند، افزود: از ۷۱ روستای شهرستان در ۶۹ روستا طرح هادی تهیه و در ۲۷ روستا طرح هادی اجرا شده است.

فرماندار بردسکن اظهار کرد: کل واحدهای مسکن روستایی شهرستان ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد هستند که در اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستایی تاکنون ۳ هزار واحد مسکونی احداث و فقط حدود ۲۷ درصد ساختمان‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بردسکن برروی گسل بزرگ درونه نیازمند تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی برای رسیدن به نرم ۴۲ درصدی کشور هستیم.

شاکری بیام کرد: در ابتدای سال جاری شاهد بارش ۱۱۵ میلیمتری بودیم که براثر آن ۵۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری دچار آسیب جدی شدند و به یک هزار و ۱۰۹ واحد مسکن روستایی و تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت جدی وارد شد.

وی گفت: برای بازسازی واحدهای تخریب شده ناشی از سیل در بردسکن ۳۵ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۱۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از این مبلغ به طور بلاعوض به هموطنان آسیب دیده ارائه شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرماندار بردسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد میردریکوند سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: در پی بارش‌های شدید و هشدار فرمانداری نیرو‌های هلال احمر به صورت آماده باش درآمده و با اوج گرفتن بارش و ورود آب به منازل مسکونی منطقه کوی شهدا، نیرو‌ها به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیرو‌های هلال احمر با استفاده از پمپ آب و کیسه‌های شن به تخلیه آب منازل پرداختند و خودرو‌های گرفتار در آب را نجات دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک ادامه داد: تاکنون به ۳۰ منزل مسکونی آسیب و خسارت جدی وارد شده که این تعداد رو به افزایش است و همچنین نیرو‌های امدادی به منطقه عشایری پشمینه زار در مسیر کرخه اعزام شده و درحال امدادرسانی به عشایر گرفتار سیلاب هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج